Efterlängtade lördag

Äntligen! Äntligen, äntligen, äntligen!!!! Lördag.
Som jag har längtat. Jag är ledig. Det är en helt underbar känsla. För er som inte vet har jag nu avverkat två av mina fyra veckor med praktik. Trivs med min praktik och känner att det trots tvivel är rätt utbildning jag valt. Dessvärre är det tufft. Riktigt tufft. Vet inte om någon utav er läsare någonsin jobbat på ett högstadie? Antagligen inte, men ni kan ju kanske minna er tillbaka hur ni var som högstadieelever. Måste ändå säga att det inte alls är så hemskt att "jobba" på högstadiet som många tror. Visst, det är ett tufft tempo och mycket som händer högt och lågt bland elever och däremellan ska man klämma in undervisning. Men det går och det är kul! Igår fick jag en hel åttonde klass att skriva och diskutera dikter. Det är inte dåligt alltså. Var sjukt nervös inför lektionen, trots att jag var nöjd med min planering.
Hade med en del låttexter när jag presenterade olika typer av dikt. Däribland Rage against the machine, Latin Kings, Svenska Akademien mfl. Det var nog det som gjorde att de tyckte det var lite ballt trots allt. Efter lektionen stannade dom "balla" killarna i klassen kvar och diksuterade Rage against the machine med mig. De trodde inte att en lärare lyssnade på sån musik. Men det fick jag sagt till dom att det finns det visst vissa som gör!  Jag va nöjd.

Men idag är jag ännu mera nöjd. Ja, nöjd är nog dagens ord. En helt ledig lördag framför mig. Städade och tvättade i torsdags så det behöver jag inte göra idag. Ligger i sängen med täcket uppdraget till hakan och datorn på magen. Har inte tänkt flytta mig härifrån på ett tag....
Ska även på fest ikväll! Tjohoo. Min kära vän Seb ringde i förrgår och berättade att hans film är klar så de skulle ha filmvisning och partaj. Det kan ju inte bli fel. Jag är även inbjuden till den exklusiva förhandsvisningen innan de flesta andra till festen kommer. Haha. Som sagt, det kommer inte bli fel.
Po! Jag har även laddat upp med massor mörk öl.

Annars väntar jag ihärdigt på beskedet från VHS som jag hoppas kommer senast nästa fredag. Men jag vill veta nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu!!!

Emelie, jag köpte faktiskt julmust i tisdags och jag har inte blivit sjuk. Aningen bubblig i magen av musten, men det hör ju till. Hehe.

Miss you all guys! Era kommentarer uppskattas mycket. Dock är min blogg lite inaktiv ibland. Nuförtiden och två veckor framåt är jag en sjukt upptagen kvinna. Ojoj. Men jag mår bra, ni behöver inte vara oroliga för mig.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Po

Du är knäpp! Inte nog med att du vill bli lärare, du tycker dessutom att det är roligt med högstadieelever. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det..fast vi vet ju båda vad jag tycker om barn och ungdomar, eller människor överhuvudtaget egentligen..

2006-12-10 @ 14:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback