Ironiks misär

Ja det kan man minst sagt kalla min situation just nu. Speciellt där jag bor. Jag har snart bott i samma korridor i 2 år och jag har aldrig förut varit med om något liknande. Den här terminen, som snart tack och lov är slut, är det vidrigaste jag varit med om. Korridoren har förfallit totalt.
Folk har slutat diska och låter därmed disken stå i diskhon så att den person som faktiskt diskar sin disk inte kan komma åt kranen utan måste lyfta undan all skit som ligger i vägen. Det kan bestå av blandad kompott från gamla makaroner till lax. Mindre trevligt helt enkelt. Mjölkpaket får stå framme tills någon (jag) får ett utbrott och häller ut skiten som då stelnat till någon créme fraiche liknande massa som luktar gud vet vad! Matrester står framme och bildar en riktigt obehaglig bakterieflora som osar runt i köket.
Inte nog med hur det ser ut och luktar så beter sig folk riktigt illa. När jag efter en kväll på puben kom hem fick jag (av olyckshändelse) en träpall i käften så min läpp svullnade upp och jag liknade för några dagar Olinda. Mindre kul. Efter det har en person varit helsur på mig, vilket jag iof inte bryr mig det minsta om, men ändå. Vem är det som ska vara sur i så fall? Den person jag bad be mig om förlåtelse eller jag som fick en träpall i munnen? Jag vet, det är helt sjukt som helst. Sen har vi en person som åker pendeltåg in och ut på sjukhuset med diverse skador, om man nu kan kalla det, snarare patetiska rop på hjälp som han borde sökt hjälp för längesedan. Jag är så sjukt trött på folk! I synnerhet idioter som överlastar sina så kallade problem på andra människor som inte har någon anknytning till honom. Äh, dra åt helvete är vad han kan göra. Vet även att jag blivit kallad för empatilös, det tar jag gärna om det är så. Men hallå! Nån jäkla måtta får det faktiskt vara! Blir så trött. Men jag har gjort klart för personen i fråga att jag inte vill ha med honom och hans "grejer" att göra. Mer kan jag inte göra, än att sucka då.

Som ni läsare förstår lever jag i en helt sjuk boendemiljö som jag bara vill bort från fortast möjligt. Men förhoppningsvis är den här korridoren snart ett minne blott, oavsett om jag flyttar till Gbg eller inte.

Imorgon ska jag i alla fall till Gbg och träffa nära och kära. Ser fram emot det! Ska försöka att bli mindre förkyld tills dess med.

Puss på er. -Den ironiska misärens härskarinna

Kommentarer
Postat av: Po

Varför lyckas alltid idioter ta all energi man har? Jag har aldrig förstått hur de gör. Jag skulle uppskatta om någon kan berätta det för mig så jag vet hur jag ska skydda mig själv och de förtjänar det. Snart är det slut Isabell, snart flyttar du från den väldigt konstiga världen Studentliv i Karlstad. Det är en värld som inte liknar något annat.
Jag har nog inga kloka råd. Jag brukar försöka ignorera idioter, men det är nog lättare när man inte bor med idioterna..

2006-12-01 @ 13:48:23
Postat av: Åsa

Håll ut gumman! Kom upp till Norrland, där är du och alla andra (nästan) oemotståndeliga!

2006-12-04 @ 21:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback