Jag kom in!

Yes I did! Weeihoo. Nu är det bara en månad kvar tills jag flyttar till gbg. Ska bli hur underbart som helst. Ska hyra min brors lägenhet, 3a, i centrala stan. Jag är lycklig.
Haft en lätt släng av bakfylla idag, största dagen har gått åt till att sova och ligga i soffan. Tror tyvärr att jag håller på att bli sjuk, det är lite opepp. Just nu är jag omänskligt trött.

En vecka kvar sen är jag hemma hos familjen för att fira jul. Ser väldigt mycket fram emot det eftersom jag känt mig väldigt ensam här uppe under hösten. Som min kära vän Jessica uttryckte det idag, angående att hon kände sig ensam på festen igår. "Man är omgiven av alla dessa människor men inser till slut att det bara är ytlig vänskap". Så är det. Men jag har haft två riktigt bra år här uppe i Karlstad, men det blev inte riktigt detsamma efter att Hanna, Po och Åsa flyttade härifrån. Ser fram emot att flytta, börja på nytt universitet och börja om lite grann på nytt. Den här hösten har varit jobbig och ensam på många sätt. Dock har jag med mig en hel del nyttiga erfaenheter som jag är glad att jag idag kan hantera även om det skurit i mitt hjärta många gånger under hösten. Sanningen är bitter men ändå ljuv. Känner att jag trots alla turer fram och tillbaka under det senaste halvåret står som en starkare människa. Det har gjort ont och än idag kan det hugga till ordentligt inom mig, men inte på samma sätt nu som för några måndader sen. Det känns bra och därför tror jag också att jag vunnit en del på att vara stark och inte blotta min innersta känslor, jag vågade helt enkelt aldrig. Men en sak jag är medveten om idag är att jag förtjänar en snäll och omtänksam människa. Precis som alla mina andra vänner gör. Några av dom har lyckats hitta dom och andra är som jag ganska bitter och cynisk. Men så är det!

Nu är det sängen som gäller och många timmars sömn. God natt kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det förtjänar du verkligen!!!

Postat av: Po är klok

Jag vet inte om jag sagt det förr, men jag säger det nu: Man blir alltid starkare av motgångar. Det gäller bara att komma ut ur motgångarna för att faktiskt inse det. Jag har funderat på det där, alldeles för mycket tror jag, analyserat allt till höger å vänster. Om motgångar nu gör en så jävla stark, hur svaga är då inte de som bara glider genom livet? Jag fick en insikt nu, det var inte riktigt meningen. Kan det vara så att jag inte tycker om henne (jag tror att du vet vem jag pratar om) för att hon har glidit hela livet medan jag kämpat med motgångar? Nu blev det jobbigt..

2006-12-18 @ 22:54:05
Postat av: Po

Är det lugnt om jag svarar på min fråga? Jag vet ju att den största anledningen till att jag inte tycker om henne är för att hon är totalt å fruktansvärt respektlös mot mig å andra i hennes närhet. Men det är hon ju ockå på grund av att hon bara glider. Hon har aldrig behövt vara snäll å ha respekt för folk för allt löser sig för henne iaf. Jag är inte avundsjuk på henne, jag var det en gång, men inte nu. Jag är bara väldigt arg på henne för att hon inte fattar att hon sårar folk..Blev det för mycket nu?

2006-12-18 @ 22:59:27
Postat av: Anna

Hoppas att allting kommer gå bra för dig hemma i Götet. Och som du sa - du förtjänar en snäll och omtänksam person, för sån är du själv! Lycka till! Kram

2007-01-15 @ 13:48:42
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: jaaanet

men där e ju du ju.. snart har ja hittat heeela karlstad på blogg.se ! Nice.. läste att du skulle flytta.. de ska nog ja me.. 2 år i Karlstad är nog tillräckligt nästan ;)

2007-01-17 @ 12:49:23
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Emelie

Klart du förtjänar en omtänksam och snäll människa men skulle du inte hitta en sådan på ett tag så har du ju gott om back-ups i form av ljuvliga vänner! Inte fy skam! Härligt att du ska flytta "hem" igen (västkusten är ju trots allt alltid hemma) Jösses vad vi ska leva loppan, kommer åka upp o hälsa på dig så tar vi en grym tjejkväll ute på stan, ska bara avklara den här lilla praktiken först! haha
Jag bloggar oxå, du har väl sett adressen på min msn? Pössar

2007-01-17 @ 23:33:11
Postat av: Johanna

..några av dom har lyckats hitta dom och andra är som jag ganska bitter och cynisk... Känner mig gött träffad! Men härligt å höra att d inte känns lika hårt sen! Gött å ha dig här nu!
Puss å kram

2007-01-20 @ 18:03:57
Postat av: Malin

Hej Isabell!!!!

Samtidigt som jag förstår fullkomligt varför du längtade bort ifrån Karlstad och samtidigt som jag förstår att du saknat Hanna, Po mfl så tycker jag att det är lite ledsamt det du skriver :(
Vill inte att du ska känna dig ensam.
Hoppas att du varit glad några gånger under terminen iallafall. Jag tycker att vi haft kul du,jag, Malin och Kim. Bitterhet och cyniskhet samt den totala vetskapen om att vi är bäst i hela klassen. Jag vet iallafall vilka som kommer bli de absolut bästa lärarna.
Du är definitivt en av dem :)

Ha det så jättebra i götet nu !

kramar malin

2007-01-22 @ 00:53:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3766

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback