Tillbaka i Karlstad

Tillbaka i mina 26kvm som för tillfället är väldigt renstädat. Det luktar doftljus och nystädat.
Hade det riktigt bra hemma hos mamma och pappa. Träffade familjen, vänner och släkten eftersom pappa hade fyllt år. Alltså det där med att träffa släkten är en svår grej för mig. Tycker om att träffa min lilla mormor, var även och hälsade på morfar på hemmet. Men resten av släkten, förutom äldsta kusinen och kusinbarnen är ju nästan bara ren pina att träffa. Bara för att jag känner så får jag dåligt samvete, men jag är av åsikten att man alls inte behöver tycka om sin släkt bara för att det är ens "släkt". Tycker ju ändå lite synd om mamma och pappa det är ju ändå deras syskon, men de känner ju i princip som jag. Så till jul blir det bara jag mamma, pappa, brorsorna och mormor och morfar hemma. Räcker gott och väl.

Hände även en grej som gjorde att min framtid förändrades ganska drastiskt, till det positiva måste understrykas. Om allt går enligt planerna, som än så länge är riktigt i början av planeringen, kommer jag och Po och kansk e någon mer att åka till USA i början av sommaren, juli eller så. Stanna där ett par veckor och upptäcka massa roliga grejer tillsammans.

Nej nu börjar det bli sent.

Förresten är marulk en jävligt ful fisk, namnet gör det ju inte bättre heller. Såg en sådan på TV nyss. Tur att man inte är en sån, eller vad säger du Po??

Kommentarer
Postat av: Po informerar

Marulken (Lophius piscatorius) är en fisk som tillhör familjen marulkar under ordningen marulkfiskar. Den har ett brett tillplattat huvud med ett stort gap. Den övriga kroppen är kraftigt avsmalnande. Översidan är mörk och undersidan ljus. Den har som alla marulkfiskar det karaktäristiska fångsredskapet ? Illiciet ? ovanför ögonen med vilken den lockar till sig sina bytesdjur. Marulkens fångsredskap har två breda skinnflikar längst ut.

Den lever på botten ner till 50 meters djup. Den är utbredd i Atlanten, Medelhavet och i Svarta havet. I Sverige finns den främst i Skagerack och Kattegatt. I sällsynta fall även i Öresund och sydvästra Östersjön.

Den kallas även kotlettfisk och betraktas som en utmärkt matfisk. Den säljs oftast med det stora huvudet borttaget.

Så är det.

2006-11-13 @ 23:10:29
Postat av: Po informerar lite till

Idag kom jag på att det är bättre att gå å lägga sig å sova än att få ett nervsammanbrott..
Allt känns alltid så mycket bättre efter några timmars sömn.

2006-11-13 @ 23:15:15
Postat av: Jessica

Tack gumman! USA låter sjukt kul!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback