Back in ordinary life

Tillbaka i min 26kvm igen. Har varit och hälsat på kära vänner både i Stockholm och i Norrland. Det var mycket kallare i Norrland än jag trodde det skulle vara nu men jag fick veta att jag hade fel. Spelar ingen roll, jag frös i alla fall. Det var kul att veta vart man har sina vänner och se hur dom bor. Det var helt klart med blandade känslor jag kom tillbaka hit till min lya. Visst, skönt att sova i egna sängen men ändå, vännerna är så långt bort.  Sen jag kom tillbaka i måndags eftermiddag har jag i alla fall fått dagarna att gå, pluggat. Jag har verkligen hur mkt som helst att göra.
Fick reda på att det ska vara husfest här nästa fredag. Kan bli intressant, kunde behövas en ordentligt rolig fest här eftersom jag inte tyckt att någon fest direkt varit kul eller lyckad sen jag kom hit upp efter sommaren. Men det ska ju vara en massa galna finnar med så det kommer garanterat bli ett fylleslag, undra om det även blir kåtslag? Det där ordet är jävligt intressant, hörde någon använda det på TV häromdagen. Jag har nog aldrig varit med om ett kåtslag. Kan någon förklara för mig vad det innebär?

Skickade in min ansökan till GU i måndags, hoppas på att komma in. Det är bara denna eviga väntan fram till december, jag vill ju veta typ NU!

Ikväll ska jag se på Bonde söker fru. Fråga mig inte varför jag tycker om det programmet men det är bara väldigt faschinerande att någon vill gifta sig med en bonde och bosätta sig ute på vischan.

Nu är jag i alla fall tillbaka hemma i vardagslivet igen...känns trots allt ok. Men jag är som vanligt bitter och mer bitterhet blev det tack vare Po. Tack för att du smittade av dig till mig. All lyrik och litteratur jag läser nu är väldigt pessemistisk och bitter så det passar grymt bra.

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack gumman, va söt du e!!! Kul att du e tillbaka hemma, o uppdaterat bloggen:) Puss!

Postat av: Po informerar

Tv sa idag till mig att oktober är Munvårdsmånaden. Visst, kanelbullens dag, våffeldagen..sånt kan jag förstå, men varför ska munvården få en hel jävla månad?! Då kräver jag att kanelbullen i alla fall kan få en vecka!

2006-10-14 @ 01:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback