Besvikelsen är enorm

Po! Förlåt. Men min kreativitet var inte på topp. Men nu jävlar, eller ja jag ska göra ett försök. Ska berätta om min dag...
Hade föreläsning i filmvetenskapen på stadsbibliotekets biograf, det var en schysst och stor lokal, jävligt sköna stolar. Vi fick reda på att vi skulle se två filmer under dagen och att vår föreläsare inte skulle prata speciellt mycket under dagen. Skönt tänkte jag. Vi började med att se en Bergman film, dock inte i svartvitt utan "Bergmans röda film" som den kallas. Jag tyckte om den, men det va väl lite svårsmält på måndagmorgon eftersom den va tung. Lunch, jag har inga pengar så jag hade med mig två extremt delikata mackor att knapra i mig. Kändes väldigt mycket som en studentlunch. Det dyraste på dom var nog folien.  Satt och läste en bok under rasten och jag kände att hjälp jag behöver sova. Tidigare på morgonen var jag extremt trött och regnet öste mot rutorna och jag var tvungen att tända lampan för att se något. Efter lunch såg vi en film-noir från 1946 och jag höll på att somna ungefär varannan minut. Det var helt hemskt. Jag satt skönt, det var mörkt och varmt, hur gör man för att inte somna då? Jag var tvungen att typ glida upp och ner i stolen för att inte somna, lovsfarligt att sitta skönt. Satt på foten tills den fick ont så jag var tvungen att koncentrera mig på det i några minuter. Hittade 2 clementiner i väskan som jag skalade och åt, det tog en liten stund det med. Ja, ungefär så där höll det på i över en och en halvtimme!! Det är ju synd att säga att studetenter är ambitiösa och engeagerade vid varje föreläsning.
Vad har jag gjort sen jag kom hem? Lagat mat, ätit den, läst, pratat i telefon, gäspat.... Och nu är jag nog riktigt övertygad om att lägga mig i sängen och läsa och sen somna för att få slut på denna dag av trötthet. Hjälp! Insåg precis att det inte bli lättare med mörkret, bara att vänja sig eller kanske är enkelt fixat genom att försöka somna innan kl 2 på natten....ja det är ju relativt alltihop.
Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

åååh, äntligen ett nytt inlägg!! Måste även påpeka att jag har lite av en Isabell abstinens eftersom jag inte sett dig på hela dagen! Imorgon måste jag verkligen se dig darling! Puss

Postat av: Po har slutat att gråta i hörnet

Jag hade också väldiga problem med trötthet idag. Men jag satt inte i en bekväm stol i värme. Jag satt på en köksstol i flera timmar och försökte tina upp mig själv efter att ha varit ute i detta eviga regn, samt att jag försökte motivera mig till att arbeta. Jag satt helt nersjunken på köksstolen och höll faktiskt på att slumra till..

2006-10-24 @ 00:10:43
Postat av: Jessica

Ikväll kommer Hanna!!!!!! Jippie!!!!! Ses snart Izzy!! Puss!

2006-10-27 @ 07:55:20
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: emeli

Hej snygging!
Har börjat läsa din blogg, riktigt kul att få veta dina tankar då vi ju tyvärr pratar i telefon alldeles för sällan! Miss u honey!
Kramar

2006-10-27 @ 23:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback