En sanning med modifikation

Livet är inte lätt alla gånger.
Mitt största kval idag har varit huruvida jag skulle pumpa min cykel eller inte för att ta mig till Ica. Det slutade med att jag lånade grannen Karins cykel, hon har till och med korg på sin cykel. Det löste sig och nu kan jag äta mat igen.
En sanning med modifikation är en fras som förekommer väldigt ofta i mitt liv nuförtiden. Min föreläsare använder nämligen just den frasen ungefär 456 ggr under en fyra timmar lång föreläsning. Att Strindberg var en kvinnohatare är en sannig med modifikation. Att säga att Dostojevskij skrev en typ av underhållning är en sanning med modifikation. Att säga att Toljstoj var en nihilist är en sanning med modifikation. Att Röda Rummet är Sveriges första moderna roman är en sanning med modifikation. Ja, ni fattar poängen. Det är ganska irriterande. Överhuvudtaget är det irriterande med människor som upprepar sig hela tiden. Fast det är ju också såklart en sanning med modifikation. Om ni förstår vad jag menar...alla människor är ju inte irriterande även om väldigt många är det. Jag själv kan nog vara irriterande, om inte annat blir jag väldigt irriterad på mig själv ibland. Men det är inte speciellt vanligt längre. En sak jag och två klasskompisar funderat på är om hon har silikonbröst. Jag vet att det låter sjukt, men man kan inte vara 56 år och ha en sån kropp som hon har. Häromveckan hade hon ett djupt urringat linne med värsta klyftan, jag menar det finns ju en tyngdlag som träder i kraft efter att ha ammat barn osv. Hon har hittills också bara klätt sig i kort kort kjol.
Ja, jag är sjuk. Men att efter att ha analyserat tidig symbolistisk fransk lyrik (som ingen förstod, inte ens föreläsaren) i ca 2 timmar är det lätt att börja diskutera annat. Exempelvis huruvida hon har silikonbröst eller inte, men vi kom fram till att hon kanske bara gjort ett lyft. Ja...nog om det.

En sak jag tänkt på ofta på senare tiden är hur sjukt ensam man kan känna sig även om man ständigt är omgiven av massa människor. Det räcker att gå ett halvår bakåt i tiden så kände jag mig inte alls lika ensam. Men de personer som jag inte känt mig ensam tillsammans med har flyttat ifrån mig. Nej, jag luktar inte illa eller något sådant. De fångade bara sitt vett och flyttade från Karlstad innan mig. Bra val. Men jag har bara fram till janurai kvar här. Men ärligt talat, jag saknar mina närmaste vänner så sjukt mycket! Det roliga är att vi ingått ett slags telefonförhållande. En trekant på telefon. Tre heta tjejer. Hmm, det borde gå och marknadsföra och tjäna grymma pengar på? Anyways, det är ju så att de bara finns ett telefonsamtal bort. Men för ett tag sen så fanns de bara några dörrar bort. Vi gjorde typ allt tillsammans. Gick till universitetet, söp, lagade mat, bakis pizza, pillowtalk, hånglade (ja faktiskt ibland men dock oseriöst), grät och skrattade sjukt mycket. Saknar det så himla mycket just nu. Då tänker jag inte i första hand på hångladet.... =) Hur som helst får jag se dom om drygt två veckor. Då ska jag tydligen supa med 87:or! Herregud, dom är ju jättesmå! Men det är ju en sanning med modifikation.

Förresten har Jessica gett mig ett porr-alias, Tonya Toydoll. Jag måste säga att jag är extremt nöjd. Det passar mig. Känner att jag kan identifiera mig med just Tonya Toydoll. På med skinnstövlarna och rött läppstift bara.

Jag hittade rödvinsfläckar på mitt golv från i fredags, borde nog gå och tvätta bort dom. Konstigt, jag som inte ens dricke rödvin. Men jag vet vems fel det är...men det är en sanning med modifikation. Det kanske inte alls är den person jag tror det är. Jag kanske rentav drack rödvin i fredags, inte fan vet jag. Jag vet ju egentligen ingenting!





Kommentarer
Postat av: Wendy Wild

oh Tonya! I love the fact that you are my own Toydoll!!! oooooh!!

2006-09-19 @ 20:55:43
Postat av: PO

Du är ju för skön! Det kanske var de mystiska människorna du hade på ditt rum som drack å spillde rödvin..det där spillandet händer så lätt.

2006-09-20 @ 08:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback