Jag är bra

Det är sant, det är jag faktiskt. Har skrivit klart min filmvetenskapstenta idag. Är nöjd. Ska bara gör en kort analys av en film och en tv-produktion men det gör jag imorgon.
Ska slänga ihop lite lunch innan jag ska till uni för sista föreläsningen innan tentan på lördag. Känns som att jag borde klara tentan. Det är bara den jävla lyriken jag inte förstår mig på, alla versmått och fötter, stilistiska figurer och annat som för mig känns helt orelevant. Är det inte bättre att fokuser på litteraturen vi läst och kontexten kring det...? Aja.

Läste min kära vän Jessicas blogg och var tvungen att göra ett quiz som hon hade gjort, lite fjantigt jag vet men det var kul. Frågan var: What retro-beauty are you?
Mitt svar:

You're the dramaqueen no 1, without any doubt. Sadly you are also very selfdestructive. You have a weakness for alcohol and partying, and you love making jokes of everyone and everything. No arguing - you're probably having more fun then anyone. You are a fashionista, daring to waer everything and nothing. People love the legend about you... but they might not have a clue who YOU really are. Maybe you should think about it. Because I bet you don't want to end up like an example of a person with your personality - Edie Sedgwick.


Fan, är det jag alltså? Hon ser ju rätt läcker ut i alla fall.

Tack Jessica för att du fixat så vi kan festa ikväll. Precis vad jag behöver idag, vet inte när jag var ute på en torsdag sist. Hmm...det stog ovan att jag var svag för alkohol va? Illa. Whatever.

Tja!

Kommentarer
Postat av: Jessica

hahahaha! Fan va roligt! Ja tjejen, du måste ta det lite lugnt med sprite, eller så inte!! Hahaha

Postat av: PO

Jag gillar det där med Weakness of partying and alcohol..det passar bra inför den kommande helgen.

2006-09-29 @ 19:42:22
Postat av: Jessica

Hoppas ni har det bra i norrland tjejer!!! Puss på er!!!!

2006-10-04 @ 15:54:35
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: Jessica

Gött att ni har det bra! I korridoren e det en lätt vind av dramadrama som blåser. Längtar efter dig!!! Puss på dig o alla andra älsklingstjejer!

2006-10-07 @ 18:51:11
URL: http://jezzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback