Veckans rövhål??

Återigen söndag. Söndag är även kallad veckans rövhål av mig och min vän Sebastian. Fast den här söndagen känns inte speciellt crappy. Ingen bakfylleångest, ingen ångest alls. Faktiskt rätt nöjd. Helt nöjd blir man ju förstås aldrig men ändå, rätt nöjd. Inte fel att vara fräsch på en söndag för en gång skull. Mitt samvete hade kollapsat om jag hade varit bakis idag, har tenta om sex dagar...

Snart ska jag åka till Norrland och hälsa på Po! Det ska bli riktigt kul. Shame on me, har aldrig varit norr om Stockholm. Men nu har jag en riktigt bra anledning att åka till Norrland. Tror inte det är snö där än, Po har inte sagt något om det i alla fall. 

Längtar mer och mer för varje dag tills jag flyttar härifrån. Kommer visserligen kännas vemodigt på vissa sätt att lämna det jag har här men samtidigt saknar jag folk så himla mycket. Jag saknar en stor stad. Med massa caféer, barer, pubar, parker, höghus. Ja allt som finns i en stad som är större än Karlstad där jag nu befinner mig. Drömmen hade ju varit att flytta till Stockholm, flyta in i mängden och ha Hanna i samma stad. Det hade varit urgrymt. Men tyvärr går det inte. Mest av praktiska skäl. Jag skulle ju aldrig få någonstans att bo. Nä, det får bli Göteborg helt enkelt i januari. Lääääängtar!

Hade hemmakväll igår med dom mysigaste i korridoren och jag bakade bullar och bjöd dom på, snacka om att jag är populärast just nu. Fan...folk bara utnyttjar mig för att få saker....nä. Eller jo, i de flesta fall. Fast denna gången bjöd jag på bullar. =)

Jessica skrev en kontaktannons åt mig i fredags! Det var grymt kul, fulla var vi ja. Men jag va rätt söt på mms:et. Ha ha, ja det var kul.

Nä, nu väntar ännu ett avsnitt av Sopranos och sen en nybäddad säng. Och sen plugg plugg plugg hela veckan fram till Lördag.


 

Kommentarer
Postat av: PO

Ingen snö här än, men vänta bara. Frosten ska komma till helgen! Jag blir lite smått utskrattad när jag säger att snö upp till knäna är mycket snö..de får ju faktiskt tänka på att jag är van vid snö upp till fotknölarna, å kanppt det, den hinner ju smälta bort. Jag längtar till min första norrlandsvinter!

2006-09-25 @ 00:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback