Det är aldrig för sent att ändra sig

Idag är det påskafton! Solen skiner, måsarna skriker utanför fönstret och jag har inte sett en påskkärring än. Kan bero på att jag nyss kom hem från Kvibergs marknad. De flesta människor där har inte europeiskt ursprung och således är jag tveksam till om de är kristna och muslimer skiter väl mest i vilket huruvida Jesus hängdes på korset eller inte. Definitivt klär de inte ut sig till påskkärringar.
På Kvibergs marknad (ligger ca 10 min gångpromenad från mig) är allt sjukt biliigt. Således är det även Göteborgs i särklass största häleri marknad. Hehe. Oavsett så kan man köpa frukt och grönsaker sjukt billigt där. Jag köpte:
Vindruvor
Paprika
Mango
Champinjoner
Päron
Aubergine
Gurka
Melon
Torkade aprikoser
Rostade majs
Torkade fikon
Liba bröd
Ruccola sallad
Romansallad
Kiwi

Allt detta till en summa på knappt 100 kr. Jag köpte rätt mycket av allt. Förstår ni varför jag går dit och bunkrar varje lördag?!

Det blev ändrade planer igår. Åkte med mamma och pappa till Marstrand en stund, sen körde de ner mig till stan. Fick hybris av att vara i Stenungsund. Det är sant! Det fanns ingenting att göra, folktomt...helt enkelt kände jag att jag ville tillbaka till stan!
Jag och Johanna gick och tränade 90 min bodypump! Det var rätt jobbigt, men jävligt kul. Sen gick vi och handlade och gick hem till mig och lagade en sjukt god middag, drack vin och åt godis. Japp, nu har både Johanna och jag ätit vår ransonav påskgodis med råge. Gött att ha det avklarat. Vi pallade helt enkelt inte med att gå ut i Stenungsund igår. Varför utsätta sig för att gå dit? Bara träffa på en massa miffon som  man ändå bara inte vill träffa?! Vi var helt enkelt sjukt nöjda med vår sköna kväll.

Nu tänkte jag städa lite, rätt dammigt på min 39kvm just nu. Sedan ska jag träffa Malin som jag inte träffat sen januari. Vi ska gå ut och äta och sen gå till Kelly's eller Kings Head och dricka öl för 29 kr. Kommer bli ett kärt återseende.

Känns bra att jag åkte ner hit igår igen. Älskar den här stan så kopiöst mycket att jag inte kan vara härifrån för länge.

Dags att jaga dammråttor.

Glad påsk på er alla!

Kommentarer
Postat av: Åsa

När Jesus uppstod på den tredje dagen tittade han sig omkring och sa förvånat:
- Vad är det här för uppståndelse?

2007-04-09 @ 20:20:19
Postat av: Isa

Åsa, i love your sense of humor!

2007-04-09 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback