Finnar...varför heter det så?!

Oavsett hur varmt eller kallt det är ute, hur lite eller mycket kläder jag har på mig fryser jag ständigt om fötterna. Okej, igår när jag tränade frös jag inte speciellt mkt om fötterna. Men just nu. Kan ju inte gå runt med yllesockar varje dag direkt.... i-lands problem!

Förresten, finnar är ett konstigt fenomen. Då syftar jag inte på finnar som Jessica eller Linda Lampenius utan varfyllda äckliga röda grejer som placerar sig lite här och där. Förresten, hur kul är det för en person från Finland att veta att en varfylld böld,i Sverige, kallas samma sak som dem?! Är det undermedvetet när någon satt och trixade ihop svenska språket att människor från Finland liknar varfyllda bölder?! Märkligt ordval hur som helst. Kallar finländare sina varfyllda bölder för ryssar, svennar eller rentav balter?! Jessica, hjälp mig jag är förvirrad....
Hur som helst, så har en jävla finne lyckats placera sig bakom mitt öra. Visserligen syns den inte där men å andra sidan är den svår att utrota.
Nej nu tycker jag synd om finländare. Jag tycker om att utrota finnar, alltså såna där med var i, men inte levnadsglada finländare. Om man nu ska envisas om att kalla varfyllda bölder för ett grannlands invånare så väljer jag att kalla mina varfyllda varbölder för norskar. Danmark är ett bra land med god öl och skön mentalitet. Finland har jag aldrig varit i men jag känner många trevliga finnar och de har bidragit med Janne Ahonen, Leningrad Cowboys, Jessica, gott svart bröd, coolt språk, Lapin Kulta, Minttu och Mumin är finlandsvensk. Vad har egentligen Norge bidragit med? Några fjordar, ryggsäck, valjakt och Ibsen. Nej, jag ska från och med idag kalla de varfyllda bölderna för norskar. Nu ska jag alltså gå och klämma min förbannade norsk.

Insåg precis att jag nog har för mycket fritid så jag sitta och filosofera över såna här saker. Gött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Avundsjuk, vill oxå ha så mycket fritid att jag kan fundera över norskar... =) PS ja du leder starkt bland kommentarerna hos mig. Bara du som tycker om mig, buhäää!

2007-04-03 @ 12:04:02
Postat av: Annarki

Oj vilka bra funderingar du har! :p
Men jag måste nog ändå säga att du är lite elak mot norskarna, de har ju faktiskt "HaPå" som är världens godaste chokladpålägg. Det ska de ha mycket credits för!

Postat av: Åsa

Stackars Henriette, vad har hon gjort dig för ont?

2007-04-04 @ 18:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback