Idag börjar det...

Ja, idag ska jag börja på mitt nya jobb på Liseberg. Vi ska ha introduktionsdagar idag och imorgon. På eftermiddagarna. Det ska bli väldigt kul. Är dock lite sur på mig själv. Vi skulle ha beställt skattsedel och ta med oss den idag. Självklart har jag beställt en men har också lyckats slänga den i pappersinsamlingen. JÄTTESMART. Har beställt en ny så den lär väl komma någon dag snart.
Det är lite spännande att traska omkring på Liseberg när det är stängt. När jag var på intevjun innan jag fick jobbet var det också stängt. Byggarbetare höll på med ombyggnationer och trädgårdsmästare anlade rabatter. Nu öppnar visserligen parken i helgen, men ändå, det känns som att jag har VIP på Liseberg. Haha.
Vi ska bli tilldelade schema idag (hoppas jag) och även arbetskläder. Eftersom jag ska arbeta i en gammaldags fotostudie med typ Wilda Western-tema kommer vi även att vara klädda därefter. Ska berätta allt om kläderna när jag vet hur jag ska se ut. Bra-killen sa att han skulle komma och skratta åt mig i sommar. Det finns det nog fler som kommer göra.
Anyways, jag ser väldigt mycket fram emot det här jobbet och det ska bli kul att se vad det är för människor jag ska arbeta med.

Helgen som gick var både bra och halvlugn. I fredags hade Annelie födelsedagsfest. Vi gick inte ut eller så utan satt hemma hos Annelie och drack, mycket trevligt. Var om inte annat skönt att vakna på lördagen med bara en tillstymmelse till huvudvärk, alltså ingen bakfylla. Lördagen gick åt till en del klanterier,b l a gå till affären och glömma pengar och därför se dum ut och behöva traska fram och tillbaka ett par gånger. Jag fick även pluggat en hel del, satt på min soliga balkong och hade ränder från linnet när jag var färdig.
Jag och bra-killen hade bestämt att vi skulle ses på lördagen så han ringde mig när han hade vaknat till på eftermiddagen. Vi bestämde att jag skulle komma hem till honom och att ingen var direkt sugen på att göra något annat än dega i soffan och se en film. Så blev det. Sov hos honom. Behöver väl inte berätta alla detaljer men det var hur bra som helst. Det känns på något sätt väldigt naturöigt med honom. På söndagen efter massa timmars chill hos honom åkte vil till ett ställe i stan som heter Eriksberg, väldigt posh. Kollade runt lite och åt sedan på Burger King. Ibland är det väldigt gott med hamburgare. Hehe. Han körde hem mig och jag var väl hemma runt kl 18.30. Måste jag förklara att det känns bra?!

Dags att ta tag i böckerna innan jag ska vara VIP på Liseberg kl 14.

Åsa: Jag håller tummarna för att du kommer ner i helgen. I så fall blir det utgång med Karin och Matte.

Jessica: Tack för komplimangen!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Som jag sagt så många gånger förr: Du är verkligen värd en Bra-kille!! Jag är så himlans glad för din skull!!

Postat av: Åsa

Skiter sig i helgen, jobb måndag och känns lite tajt med tid då. Jag kommer ner till sommaren istället så kan jag vara på Liseberg och skratta åt dig när du svansar runt i din troligtvis alldeles, alldeles, alldeles jättelöjliga kostym.

Hälsa Karin och Mattias! Måste köra ett röjarparty i sommar! ICA Bengtsson forever!!

2007-04-24 @ 21:30:23
Postat av: Annarki

Hoppas det gick bra för dig idag på nya jobbet =) Kramar

2007-04-25 @ 22:00:40
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback