Jag vill inte...

Tänka för mycket. Ändå envisas jag med att göra det hela tiden. Han har inte hört av sig sen i måndags. Hallå. Vad håller jag på med. Egentligen är jag inte nojjig, vi sa att vi skulle höras senare i veckan. Varför kan jag då inte bara nöja mig med det? Det är ju senare i vecka typ imorgon, torsdag. Jag tror det är ett syndrom som typ alla tjejer dras med. Vi tänker för mycket hela tiden.
Problemet är att senaste gången jag blev intresserad av någon, av mer än sex, så var den mannen ett stort svin som jag inte ens vill lägga energi på att skriva om. Varför har han fått lov att ta en bit av mig som kallas tillit och förtroende. De sidorna finns det inte mycket kvar av hos mig, i alla fall när det gäller killar. När man träffar en kille som på alla vis jag märkt av ännu är bra, till och med riktigt bra. Varför finns det då ett svart hål i mig som gräver sig djupare in när jag tänker i såna här banor. Det är inte okej att aset har stulit den ömtåliga biten av mig. Det är fan inte okej.
Jag jobbar på att bli bättre. Inte ska jag messa eller ringa bra-killen idag, för imorgon räknar jag som senare i veckan. Då är det okej att höra av sig igen. Hur ska jag bära mig åt för att laga hålet? Jag vill kunna känna tillit och inte alltid vara bitter och cynisk. Kan inte någon hjälpa mig?!

Nu ska jag åka iväg och dricka onsdagsöl med Regina. Mycket bättre än att sitta hemma och dum-grubbla.

Kommentarer
Postat av: Emlan

Varför måste man göra allt så krångligt? Vill du höra av dig så hör av dig, skit samma vilken dag i veckan det är! Hade inte du blivit glad om han hade skickat ett sms i tisdags kanske? Vi tjejer tenderar att göra killar mer avancerade än dom är, dom tänker inte så mycket, punkt! Eller är det jag som har varit av marknaden för länge kanske? =)

2007-04-19 @ 03:44:59
Postat av: Jessica

Jag känner igen mig så jävla väl, o du vet att vi haft den här diskussionen tusen gånger. Egentligen vill man inte "spela spelet" utan man vill höra av sig när man känner för det, men det är inte accepterat av samhället eftersom man då riskerar att gå på för hårt o skrämma bort den andra parten, kanske. Grrr, hata osäkerhet. Jag vill ha rak kommunikation. Punkt slut.
Hoppas allt löser sig. Våga vägra spela spelet.
Puss

Postat av: Lisa

Öl lät ju inte allt för dumt. Det är ett bra sätt att få tankarna på annat, eller att få prata av sig. Minns du för typ 2 år sen när det sket sig mellan mig och min "sommarflirt"? Jag mådde inte alltför bra, men fick otroligt stort stöd av dig och Hanna och det betydde jättemycket för mig. En mening som vi började använda då, är en mening som jag skulle vilja ge till dig igen:
Killar är svin, ät mer kyckling!
Puss och kram Lisa

2007-04-20 @ 19:28:37
URL: http://litelisa.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback