Jaha...panik eller inte?!

Då har jag page. När jag satt i frisörstolen kändes det helt rätt att klippa av mitt hår. Trots att min frisyr senaste tiden varierat har ändå längden varit densamma, ungefär. Men nu är det alltså kort. Har som sagt bara gått ett par timmar sen saxen plöjde igenom mitt hår. Det är en stor förändring. Jag är absolut inte missnöjd. Känns bara ovant. Är jag ful nu? Min mamma är lite skeptiskt, ni vet ju hur mammor är. Jag är, well, som sagt inte missnöjd men bara ovan. Det kommer växa ut ganska fort, mitt hår växer snabbt. Men samtidigt ville jag testa något nytt. Man måste väl våga ibland? Jag har inte haft page sen jag var 15 år. Det känns spännande. Speciellt när jag sminkar mig mer än vardagssminket jag hade idag eller som rättare sagt nu är borta.
Visst har väl alla tjejer någon gång lekt med sitt lite längre hår och velat klippa av det. Men på något sätt sitter det mycket trygghet i håret. Det är ens identitet och trygghet mot omvärlden. Nu är det page...
Trots allt tycker jag att jag själv är fin i det, även om mamma rynkar på näsan och tycker att jag allt var finare i längre hår. När ens mamma säger så är det väl inte så konstigt att man tvivlar själv. Gick in i badrummet och borstade tänderna och tittade mig i spegeln. Konstaterar att det helt klart ser väldigt annorlunda ut men att det är fint. Kommer nog att lita mer på mina vänners omdöme i detta läget än just mammas.
Men egentligen, vad är det man nojjar sig för?! H Å R. Sådant man betalar dyra pengar för att avlägsna på ett eller annat sätt. Jag gjorde en radikalförändring i mitt utseende och det måste man göra ibland. Det kommer växa ut och bli lite längre och jag kommer att växa in i min frisyr och inse att jag kommer trivas i en något kortare men ack så rockig och Isabellig frisyr. Men visst är det ok att nojja sig lite när man vet att ens längre hårtesar ligger i en papperskorg hos en frisör? Samtidigt känner jag mig modig som gjorde det....och efter helgen ska jag lägga upp bilder så ni också får bedöma....

Nu ska jag sova och vakna upp med page/bob/Carina Berg frisyr. Gaaah. Är jag galen?! Haha.


Kommentarer
Postat av: Ems

Haha, jag gick på pagetrenden i julas juu (dock page modell längre, klarar mig inte utan att kunna ha tofs), den har varit på utväxt sedan dess... Tror du kommer se skitsnygg ut! Man kan ju göra mer med en lite kortare frisyr tycker jag, går att rufsa till det snyggare! Pöss

2007-04-06 @ 05:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback