Hur ska jag göra?

Går och fundulerar över mitt jobb. Är det värt att fortsätta slita där i några veckor till eller ska jag säga upp mig och helt enkelt vara ledig i 10 dagar innan jag börjar min nya utbildning? Trots allt har jag slitit där hela sommaren och nu känner jag mig mer än måttligt trött på alltihop. Pengarna är inget argument för att jag ska vara kvar, 79.60 är ingen lön att hurra över. Egentligen finns det ingenting rent konkret som väger för att jag ska stanna där augusti och september ut. Jag ska börja en utbildning i en annan stad som jag måste pendla till och jag kommer inte klara att ha 2-veckors schema när tentor och annat som har med plugget att göra, börjar dyka upp. Den största anledningen till att jag inte bara säger upp mig är att jag är för feg. Jag vågar helt enkelt inte säga till mig chef att jag slutar, tror att han skulle bli galen. Kanske är det bara jag som förstorar upp allting. Han kanske resonerar som mig, att jag trots allt arbetat alla tider jag blivit tilldelad. Faktum är att på söndag är högsäsongen faktiskt över, i alla fall enligt Lisebergs öppettider. Så det så! Jag får väl fortsätta fundulera över hur jag ska göra.

Nu ligger Söt på min soffa och är rastlös över att vi inte kommer ut i solen. Därför är det dags att gå ut till innergården och mysa på en filt i solen. Sämre kan man ha det innan jobbet.

Kommentarer
Postat av: ninni

Gör som du känner för vännen. Du har i alla fall varit en underbar kollega =)

Postat av: Emlan

Du sätter inte arbetskamraterna i klistret genom att dom måste ta dina tider då? Sen är det aldrig bra att säga upp sig utan en väldigt god anledning då det faktiskt händer att nya arbetsgivare ringer och kollar med gamla... =( Men du gör som du vill! Kramar i mängder!!

2007-08-07 @ 14:06:15
Postat av: Jen

Vi stödjer dig i väder och vind!

2007-08-08 @ 16:20:11
Postat av: Emlan

Saknar dig...!

2007-08-10 @ 23:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback