Ingenting ont som inte har någonting gott med sig...

I förra inlägget skrev jag om mitt sommarjobb som avslutades rätt abrupt. Lite omtumlande och oväntat. När jag slutade jobbet fick jag helt plötsligt en semestervecka tillsammans med Söt.
Vi har hunnit med mycket roligt. Vädret blev ju trots allt bra i veckan så vi har varit vid lite olika sjöar och badat. Hånglat i solen och annat sliskigt. I onsdags var vi på Liseberg och åkte upp en del av mina gratis åkbiljetter jag fick från f d jobbet. Spra g runt där som små barn med biljetterna i högsta hugg. Köpte till och med en glass som smälte och kladdade ner hela händerna. Varför kan man aldrig lära sig att man ska äta glass i bägare, även om rån är sjukt gott. Efter Liseberg sprack vädret upp och vi åkte till en liten skogstjärn med Söts doggie och badade. Rätt kallt, men skönt ändå.
Vi har även hunnit med att se Simpsons the Movie. Drack en öl på en uteservering innan bion, hur mysigt som helst.
Det har varit väldigt härligt att vara ledig tillsammans med Söt, ingen annan har varit ledig denna veckan. Som ni kanske märker gör han mig väldigt lycklig, väldigt, väldigt lycklig. Det är en bra grej.
Är ensam nu, sen första gången sen i tisdags och jag måste säga att det är tomt, redan. Kommer vara väldigt tomt brevid mig i sängen när jag ska sova sen. Fast å andra sidan får man tillfälle att längta efter varandra.

Veckan som kommer ska jag vila upp mig, få ordning på min dygnsrytm, börja hurta så smått och njuta av lönen som kommer på onsdag. Däremellan ska jag hinna gå till farbror Doktorn för att en gång för alla få bort mina elaka utslag som kliar. Ska även umgås med må-bra-människor som är lediga och klämma in mys med Söt här och där. Till helgen blir det utgång hemma i Stenungsund och på lördag ska jag och Söt se This is England på bio. Kolla upp den. Den verkar sjuuuukt bra.
Nu ska jag diska. Sen försöka att inte lägga mig allt för sent. Får väl se hur det går.
Förretsen är min äldsta bror i Islamabad i Pakistan och reser runt just nu. Intressant, men inte något resmål jag hade valt i första hand. Är lite orolig för att det ska hända honom något, men det ska nog inte vara någon fara.


Kommentarer
Postat av: Emlan

Ska du bara ut i stenungsund på fredagen??? *panik* Vi kommer troligen bara gå ut lördagen...

2007-08-13 @ 09:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback