Svinaktigare...

chef har jag aldrig tidigare i mitt liv varit med om. Jag är arbetslös. Eller egentligen vill jag kalla mig ledig, med tanke på att jag börjar plugga på heltid igen den 27e.
När jag jobbade i tisdags hade jag bestämt mig för att prata med chefen aka Svinet och Bosslady om mina tankar. För att inte skapa förvirringar, Bosslady är en grym person som jag kommer ha kontakt med även efter att jag slutat på jobbet.
Hur som helst hade jag väl inte tänkt att jag skulle sluta på jobbet så abrupt. Det tyckte däremot min chef eftersom jag kunde börja sprida dålig stämning bland de andra på jobbet. Med andra ord, han ville bli av med mig. För att trycka ner mig om än mer i skorna, än vad han redan gjort i sommar, påpekade han att jag inte var gjord för ett arbete som detta och att jag i princip varit värdelös hela tiden jag jobbat där. TACK! Nu är jag visserligen objektiv men jag kan lova att mina kollegor instämmer med att det där inte stämmer. Jag vet att jag gjorde ett bra jobb där. PUNKT. Jag har aldrig i hela mitt liv träffat på en mer idiotisk chef. Efter min sista arbetsdag i tisdags städade jag ur skåpet, lämnade in passerkort och nycklar, sa hej då till Nora och Bosslady som jobbade. Gick mot utgången och fällde några lättnadens tårar när jag väntade på vagnen vid Korsvägen. Kände mig otroligt lättad över det beslut jag tagit. En helt obeskrivlig känsla. Tack Jennie för det uppmuntrande samtalet. När jag kom hem tog jag en välbehövlig dusch, kände mig trots allt omtumlad, att sitta ensam med före detta chefen på hans kontor är allt annat än behagligt. Söt kom hem till mig, han skulle plocka upp mig för att sedan åka hem till honom. Mobilen ringde och det var Nora. Hon frågade hur jag kände och såna saker. Sedan berättade hon att Svinet kommit ut i butiken när jag gått hem och börjat snacka skit om mig, inför de som jag slitit häcken av mig med hela säsongen, so far i alla fall. Gör en vuxen människa med självrespekt på det viset? Så fruktansvärt svinigt. Glad att jag slipper se honom någon mer gång i hela mitt liv. Fruktansvärt obehaglig människa.
Jag är i alla fall stolt över att jag vågade ta tag i situationen. Blir fruktansvärt trött på alla studenter och andra personer som är outbildade som blir illa behandlade på sommarjobb. Visst, det stämmer väl att jag bränt några broar att få referenser eller så från f d chefen, men vad spelar det för roll resten av mitt liv? Ett underbetalt arbete med en småaktig egenföretagare. Han hade säkert inte gått med på att ge referenser ändå.
De senaste dagarna har spenderats med Söt, som har semester. Vi har badat, solat, pussats, ätit mat. druckit öl, sovit och bara umgåtts. Väldigt härligt att någon är ledig nu när jag helt plötsligt har semester fram till 27e augusti.
Nu ska jag nog hoppa ner i sängen och sova, har en massa sömn att ta igen sen jobbet jag haft. Dags att bygga upp lite självförtroende och få bort stressutslag nu när jag är ledig. Ska till och med unna mig en ansiktsbehandling om någon vecka eller så.
Söt är på fest, men skulle rumla hem till mig framåt småtimmarna. Haha, alltid lika kul med fulla människor, så länge det är någon man tycker om i alla fall....för att inte tala om att tycka om väldigt mycket!

Kommentarer
Postat av: Emlan

Skönt för dig att du fått sluta, du trivdes ju aldrig riktigt där. Och att ha några dagar ledigt innan skolan börjar är ju guld värt! Som du sa så hade du nog inte fått referenser därifrån ändå och du har väl andra arbetsgivare som kan bidra med det?! Kramar i massor! See you på tjörn runt??

2007-08-11 @ 11:31:54
Postat av: ninni

hej vännen. försök bara glömma allt skit som sagts och gjorts. och tänk att nästa sommar har du världens bästa jobb. fast bättre kollegor e kanske svårt att hitta ;). jag vill så gärna hålla kontakten med dej. och shoppa skulle vi ju nu när den "stora" lönen kommer. eller hur? kram

Postat av: Jessica

grattis gumman! fan va tuffa vi e som ändå vågar stå upp o säga stop till sviniga chefer! go us!!

2007-08-11 @ 14:38:59
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: jaanet

men vilken idiot! Fan va bra att du slutade! Han blev säkert så bitter så han avreagerade sig genom att hacka ner på dig.. å vägrade erkänna att han egentligen behövde dig ;) puckon det finns!

2007-08-14 @ 17:17:22
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback