The Comittments

Det är festival, alternativt kalas, dags i staden Göteborg. Alla andra år har det hetat Göteborgskalaset men nu är det lite förfinat och namnet har uppgraderats till Kulturkalaset. Om jag fattat det hela rätt vill arrangörerna få bort fyllan och stöket från gatorna. Jag tycker det är lite synd. Varför vill man ha bort en dryg veckas partystämning från gatorna? För att moderatdamernas sömn störs?

Anyways, i jämförelse med andra år är utbudet av spelningar mycket, mycket sämre. Trots det lyckades vi se de gamla rävarna i det irländska bandet The Comittments. Alla har väl sett filmen? En annan ledtråd är låten Mustang Sally. Det var en av de roligaste spelningarna jag sett på länge. Både rolig och bra. Jag, Söt och hans vänner drog ner medelåldern men vad gjorde det när gamlingarna rockade på. Publiken stog inte stilla i många minuter. Sjukt kul att se gamla människor släppa loss och vara 25 för en kväll igen. Rolig kväll helt enkelt!

Ikväll ska jag och Söt, vet inte om vi blir fler, se på stand-up med Mårten Andersson och Peter Wahlbeck. Gratis är gott heter det. Om inte annat en bra anledning att ta tillfällen i akt när det finns massa roliga grejer att se och göra, gratis.

Nu ska jag träffa Karin aka Kakan. Kul kul.

Kommentarer
Postat av: malin björk

vilket sammanträffande. jag ska också förbi peter wahlbeck ikväll. Nackdelen är att timbuktu börjar innan wahlbeck är slut och han ska vi också se, inte för att han är helt underbar men ändå. Men då kanske vi ses i vimlet :)
kramar

2007-08-16 @ 12:08:06
Postat av: Johanna

Eyj girl! Varfor skriver du
inte??? Puss

2007-08-22 @ 08:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback