Weeping Willows

Igår var jag och Linda på Liseberg och såg Weeping Willows. Innan det hann vi med att äta glass, hälsa på mitt gamla jobb (var livrädd för att fd chefen skulle komma ut från sitt office) och åka 50-tals bilarna (för alla som är okända med Liseberg är det en åkattraktion).
Spelningen var riktigt bra. Magnus Carlsson har en gudomlig röst som verkligen höll helt igenom live. Oj. Fick rysningar på armarna under vissa låtar. Jag tycker det är väldigt kul att se band som verkligen kan lira live. Ingen jävla backplay eller annan skit utan rent och ärligt. Weeping Willows är också ett band med sjukt bra texter. Inget rosenrött tönteri och inte heller ond bråd död. Ärliga raka texter. You took my heart, it hurts and you made me cry. Helt enkelt så som livet är, på riktigt.
Efter spelningen tog jag och Linda en promenad hem till henne, där min spårvagn går förbi. Jag gick dock inte hela vägen hem. Vi gick längs Mölndlals-ån och insåg hur fint allt är under denna årstiden, precis efter sommaren och innan hösten. Allting är också väldigt mycket finare när det är mörkt ute och lampor lyser.
Vi kom även överrens om att vi ska dra ner på all öl. Det är ångestframkallande och inte bra för the lovehandels, inte öl i för stora mängder i alla fall. Vi kom fram till att vi ska ha mer sköna hemmakvällar och umgås och inte alltid bli råpackade. Vi ska unna oss frukostar på stan istället och sitta och titta på folk i en morgontrött stad. Är vi tråkiga? Nja, jag tror bara både jag och hon behöver en paus från hysterifestande. Lämnade en del av det i Karlstad. Utekvällarna kommer bli roligare istället när man inte gör det varje dag, varje helg.

1. Världens bästa och snyggaste Linda
2. Linda och Isafisa
3. Bandet

Kommentarer
Postat av: linda

hahahaha oh no vilka ångest bilder du slänger upp på mig här hahaha. jag ska också skaffa en blogg :P

2007-08-23 @ 17:44:53
Postat av: Jen

JAAAA, vilken bra idé,
Adnil!

2007-08-23 @ 20:38:13
Postat av: jaanet

Va mycket skoj du gör hela tiden :)

Postat av: Johanna

Tja darling! Lagon nyktra...haha, sooo nice.. Hur gar det med "inte dricka sa mkt ol"? Va radd om dig darling! Puss

2007-08-30 @ 13:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback