Det närmar sig

På fredag är det deadline för min hemtenta som jag gått och bävat för de senaste veckorna. Är inte alls pepp på att skriva den och det känns som en milslång uppförsbacke att ta sig igenom alla frågor och få till snygga formuleringar. Men det ska gå! Det ska, det ska! Jag har gjort det förut och jag kommer göra det igen. Så är det bara.

Efter förra veckan var jag helt slut. Hade ingen ork att planera helgen eller för den delen hitta på något. Trots det blev denna helgen en av de bästa och mest behövda på länge.
Var föreläsningsfri på fredagen vilket var helt underbart. Älskling var hundvakt åt en kompis hund, Mega, som jag hade hela fredagen eftersom älskling jobbade.
Jag och Mega hade sjukt mysigt. Mer kelig och tillgiven hund får du leta efter. Vi var ute och gick långa promenader. Åkte in till stan en stund och träffade Jennie och åt en mumsig macka på Café Brulé. Kom hem och möttes av en superglad hund som överöste mig med kärlek. Började adventspynta lite i längenheten. Med andra ord, satte upp en ljusslinga på balkongräcket och en ljusstade i köket och en i tv-rummet. Min gräns går där, tomtar kommer inte innanför min dörr.
Älskling kom och hämtade Mega. Han har varit och är fortfarande dunderförkyld så vi bestämde att vi skulle ses på lördagen. Fredagskvällen spenderades hemma hos min bror tillsammans med mamma och pappa. Hur trevligt som helst.
På lördag förmiddag kom älskling förbi med Mega och frukost. Regnet öste ner men jag hade bestämt mig för att ta en långpromenad i alla fall. Älskling och Mega följde med halva vägen, sen gav de upp. När jag kom hem var verkligen hela jag genomsur. Det hjälpte ju inte med bilen som körde i en stor vattenpöl och stänkte ner mig. Tack liksom! 
Senare på dagen åkte vi in till stan och mötte upp mamma och pappa och pratade med dem en stund. Sedan gick vi (jag, älskling och Mega) runt en sväng i stan och mötte upp en kompis och gick och fikade. Åt min första lussekatt. Lördagskvällen spenderades med underbara vänner och vin. Åkte hem i kylan och kröp ner hos min sjuka älskling.
Söndagen inleddes med lyxfrulle. Igen. Haha, har blivit lite av en helgvana. Sedan åkte vi in till stan igen, med hunden. Traskade runt och gick till Haga där det var julmarknad. Supermysigt. Slog oss ner vid ett fik som hade stolar ute. Satt där och tittade på folk och smuttade på en rykande latte. Det kallas livskvalitét.
Sedan åkte vi hem och åt pizza. Onyttigt men ibland så efterlängtat och gott!
Senare på eftermiddagen skulle vi lämna av Mega hos sin uppfödare och det visade sig att Megas nuvarande hem inte kunde ta hand om henne mer och att uppfödaren var tvungen att leta ett nytt hem åt denna underbara lilla varelse. Hade fäst mig mer än väntat vid denna vovve och blev ledsen i ögat. Som sagt, mer uppfostrad och tillgiven hund får du leta efter. Hade jag haft möjlighet hade jag adopterat henna. Snyftigt blev det att säga hej då i alla fall.

Imorgon har jag och älskling varit tillsammans i 5 månader. Är han friskare ska vi gå till någon restaurang och ha efterlängtad Isabell-Mattias-tid.

Nu ska jag börja skriva den där attans tentan. Wish me luck!

Bilder från helgen:


1. Mega sitter i min soffa, hon är ganska stor ;)
2. Mega myser i min säng
3. Sötnosen på café i Haga
4. Älskling och Mega åker spårvagn. Så himla gullig bild.
5. Mega på vagnen, kostar en kupong för doggies
6. Ståtliga damen och jag på promenad
7. Jennie och Jag. Syns min nya hårfärg?
8. Meee....

Kommentarer
Postat av: Emlan

5 månader??? Hur gick det till? Vart har månaderna tagit vägen? Går inte tiden extremt fort just nu? jag håller på att bli gammal minsann...

Postat av: Anna

åh vad söt hon var! Kan du inte adoptera henne? Ingen möjlighet alls?
Jag är lite nervös för glasögonvalet, jag menar, det får man ju leva med ganska länge och jag vet inte alls vilken sort jag vill ha! Men det blir nog bra :D Och joo, jag har tungan kvar ;P
Lycka till med tentan!

2007-12-04 @ 13:37:44
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se
Postat av: jaanet

oj.. 5 månader.. ja tyckte jag läste om han för första gången nyss ju !!!! haha va läskigt.. GRATTIS !!! :):):) Så jäkla fin hund också.. hopaps hon får ett bra hem :)

2007-12-04 @ 16:42:00
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback