Saker som skrämmer mig...

Jag brukar inte vara direkt skraj av mig, tycker inte att det finns någon anledning. Däremot kan man vara smart. Tydligen räcker inte det i den stad jag bor längre. Det är skottlossningar hej vilt, folk blir knivskurna, MC-gäng styr hela stan med knark som vapen, folk blir beskjutna i sina hem, folk blir knivskurna och misshandlade för att någon vill åt deras mobil och plånbok (som kanske inte ens innehåller några pengar!).
Räcker det nu?
Gängvåldet i stan har exploderat. Tycker inte att det är speciellt lustigt. Läste i morgontidningen om en kille som var på väg hem (i en förort) blev överfallen av tre killar som slet sönder hans kläder och misshandlade honom svårt, för att kunna ta hans mobil och plånbok. Jag blir så trött. Detta meningslösa våld gör mig så förbannad. Exempelvis berättade en kompis till mig om ett par (som är Gothare) där tjejen blev påhoppad av ett gäng kids som började slå henne i ansiktet. När hennes kille såg detta sprang han från kassan för att hjälpa sin tjej, men inte hjälpte det. Han blev misshandlad han med. Detta hände alltså inne på Seven Eleven.
Gick förbi en skola förra fredagen när jag passade Mega. Då var det ett gäng lite större kids som höll på att tracka en ensam lite mindre kille. Jag blev så arg.

Är det några jag inte har mycket till övers för är det kids. De stör mig med deras ouppfostrade sätt att bete sig. Antagligen är deras föräldrar lika dumma i huvudet. Detta är den stora anledningen till att jag slutade på lärarprogrammet. Att arbeta med kommande generationers kids är ju som att ingå kollektivt självmord. Kalla mig pessimist, men jag är förbannat trött på kids som bara förstör och gör massa skitsaker utan att ta ansvar för sina handlingar. Vi hade i mitt område problem med ett "moppegäng" som gav sig på äldre kvinnor och körde nära dem och tog deras väskor de hade på armen. Sedan körde de bara därifrån utan att bry sig om de slitit av tantens arm i farten. Kanske dags att sätta gränser? Min börjar bli nådd i alla fall....

Dagens aggression har kommit ut. Nu, koncentrera sig på tentan som börjar arta sig!

Kommentarer
Postat av: Annarki

Ja, men eller hur!!! Men det är nog viktigt att det finns just bra lärare som har tålamod med kidsen också. Du skulle nog dock bli en bra sådan. Och nu har det ju hänt i USA igen, en idiot som trodde han skulle bli känd för att skjuta ihjäl människor i ett varuhus. Blir så förbannad. Är imponerad av de människor som faktiskt har tålamod med skräpungarna. Det finns en orsak till varför jag också hoppade av lärarutbildningen, liksom...

Vet för övrigt inte om det blir Karlstad igen eller inte efter USA, är lite less på det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback