När ska folk sluta ljuga?

Det kommer visst aldrig att sluta. Hon och Han är kära i varandra. Jag fick ett samtal igår där jag fick reda på att en vän som jag räknat som en av min absolut bästa nu är mer eller mindre tillsammans med han. Jag tror ni alla kan räkna ut vem han är.

Jaha tänkte jag. Det första jag frågade var hur länge det pågått, om de knullat med varandra hela hösten, även när jag var där uppe och hälsade på. Men det hade dom tydligen inte. Han hade berättat för henne att han hade känslor för henne i december. Jag fick reda på det igår! Igår! 5e Februari!! De hade alltså bestämt sig mer eller mindre för att inte prata med mig verkade det som. Hur fan går det ihop. Har jag inte det värdet som vän att en ärlig förklaring på hur läget är skulle komma väl till pass?! Tydligen inte för jag fick reda på det igår.

Mest är jag förbannad och chokad. Jag hatar när folk är oärliga och undanåller viktig information. Hon hade inte ens pratat med Hanna om det. Alltså jag blir helt matt bara  jag tänker på det. Att han var ett as av stora mått visste jag långt tidigare. Det intressanta är att han berättade tydligt och klart om hur illa han tyckte att sitt ex och kompis behandlat honom genom att gå och hångla när det var slut mellan han och exet. Han pratar idag inte med någon av dem.
Intressant logik.
Mot mig är det tydligen okej att göra så. För en vänskap är tydligen med mig är tydligen inte mer värd en kärlek eller var fan det nu är mellan dom. Hur resonerar hon undrar jag. Som sagt att han är det största rövhålet och värsta loosern jag träffat, det var redan fakta. Att han går och gör en sak som denna bekräftar bara vilken låg männiksosyn han har och vilken jävla idiot han verkligen är. Dessutom är han moderat.
Det som verkligen gör mig riktigt jävla förbannad är hon. En vän som jag räknade som en av de närmsta. Hon av alla människor. Vi som pratat så mycket om hur viktigt det är med vänner före pojkvänner. Vänner består.  Pratade vi inte om det? Hur arg du var över hur Lisa behandlat dig? Hur mycket stöttade jag inte dig när du haft problem? Hur mycket peppade jag inte dig när du skulle ta nya steg. Hur mycket har jag inte berättat för dig om honom. Du har vetat allt om situationen mellan honom och mig redan i somras. Jag vill bara veta hur fan du har tänkt!?
Är jag verkligen inte värd mer respekt? Jag kollade igenom mina skickade sms igår. Där fanns ett sms till dig från början av januari där det står hur glad jag är över att när jag träffade honom kändes det riktigt överspelat. Då sitter alltså du och redan vet hur ni två känner för varandra. JAG SER DIG SOM DEN LÄGSTA MÄNNISKAN PÅ DENNA JORD. Kunde du inte för i helvete ha varit ärlig?
Inte nog med att hon sabbat vänskapen mellan henne och mig så har hon även krånglat till allt annat. Hur ska det gå när jag är i Stockholm hos Hanna, ska vi behöva gömma oss för henne och honom som vandrar Kungsholmen runt hand i hand. 
Nej det finns inga ord som förklarar hur arg jag är. Jag förstäår bara inte hur hon har kunnat behandla mig så jävla illa. För det är ett lågt sätt att behandla en medmänniska och nära vän på. Riktigt jävla lågt.

Jag hoppas ni två blir lyckliga ihop till du inser vilekt äckligt svin han är med sin låga människosyn som tydligen tillåter både förnedring och manipulering. Det som verkligen äcklar mig är tanken på att de har sex. Hur har hon tänkt med det? Skulle ni vilja knulla med någon ni vet en (före detta) bästa vän haft det intimt med. Nej tack. Det är sjukt äckligt. Hon kan ju tänka på hur kul det kommer kännas när hon vet att hur han är med henne har hn även varit med mig. Det är så sjukt jävla äckligt.

Jag tror jag fått med mycket av vad jag känner och jag vet att jag har andra vänner jag kan vända mig till som inte behandlar mig på ett ovärdigt sätt. För det älskar jag er.

En sak till bara. Jag har funnits där för henne så jävla mycket. Så sjukt mycket har vi pratat om. Men vad var det värt? VAD FAN VAR DET VÄRT? GENOM DITT HANDLANDE VISAR DU ATT DU ÄR EN LIKA LÅG MÄNNISKA SOM ALLA DINA GAMLA TJEJKOMPISAR VI DISKUTERAT OM. TACK SOM FAN.
OCH MANNEN I FRÅGA VILL JAG ALDRIG MER SE ELLER TRÄFFA. BARA TANKEN PÅ ATT HAN INTE ENS ANSTRÄNGT SIG FÖR ATT HÖRA AV SIG OCH BERÄTTA HUR LÄGET LIGGER GÖR ATT HAN KAN DRA ÅT HELVETE OCH ALDRIG MER GÖRA SIG BESVÄR. MODERATARSLE.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Herregud vännen!! Det trodde jag aldrig! Kommer du ihåg då jag frågade av dig om det var möjligt att någonting sådant kunde hända eftersom jag visste att de numer hängde ihop som VÄNNER däruppe, och du sade "Nejnej, aldrig! Hon skulle aldrig göra något sådant mot mig, kanske han, men inte hon eftersom hon är en sådan god vän och människa!". Fan, hela människosläktet borde bara ta och dö. Var är moralen? Var är empatin för andra människor, speciellt nära och kära?!? Är vi människor verkligen sådär egoistiska och sviniga? Ocg dessutom: var är självbehärskningen? Det finns faktiskt riktiga no-no områden som man INTE under NÅGRA OMSTÄNDIGHETER gränsar!!! Ååååh, nu e jag så totlat förbannad... började nyss gråta, här mitt på skolan. Ja, under tiden jag läste ditt inlägg. Gumman! Du finns i mina tankar, och förtjänar absolut inte sådandär svin i din umgängeskrets!!!!

Love ya babe!
Pussar från Jessica

Postat av: Isa herself

Tack Jessie gumman. Det värmde. Jag håller med dig, det finns vissa no-no områden man helt enkelt inte går över. Jag är trött på egoism. Det finns tusen miljoners andra tjejer och killar så måste de ha varandra. Jag förtjänar verkligen inte att ha sådana vänner. Punkt.

2007-02-06 @ 12:15:00
Postat av: jaaanet

aaaaaj.. du förtjänar jäävligt mycket bättre vänner än så.. är helt med på dina tankar å resonemang och ilska.. Kärlek e krångligt och suger ibland.. killare svin osv. osv.. allt det dära.. Men Vänner är ju dom som SKA vara där ALLTID! .. lågt verkligen..

Take care

2007-02-06 @ 12:28:50
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Malin

Hej sweet !

Jag antar att jag vet vilka hon och han i berättelsen är. och jag blev både arg och ledsen för din skull när jag läste detta.
Jag kommer ihåg när jag frågade dig om du trodde att de var på väg att bli tillsammans och du sa "nej,nej hon skulle aldrig röra honom". Då vet man att det kan tydligen somliga.
Vilket rövhål.
Varför är människor sådana jävla rövhål mot varandra?
Jag blir så trött!

Tänker på dig, du är en alldeles för bra tjej för att vara med om en massa skit hela tiden. Du förtjänar inte det.
kram

2007-02-06 @ 17:46:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3766
Postat av: Isa

Tack alla för omtankarna! Det värmer

2007-02-06 @ 18:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback