Kära läsare...

Nu är det äntligen tid för ordentliga uppdateringar, alternativt roman. Jag har lite tid över för min kära blogg innan jag måste rusa till jobbet, för ja så känns det. Hela mitt liv känns som en enda stressbubbla. Jag stressar till jobbet för att sedan stressa där. Hinner knappt stressa ner under den lilla halvtimmen jag har rast innan det är dags att stressa i butiken igen. Efter jobbet, slutar oftast sent, vill jag hinna göra något kul. Typ dricka öl och umgås med mina må-bra människor. Efter det måste jag hem och sova för att sedan nästa dag upprepa föregående. Så ser det ut. Jag har mitt liv på jobbet och jag tackar högre makter för att mina arbetskamrater är så fina, hela högen. 
Trots att jag känner mig stressad, bland annat fått stressrelaterade utslag över hela kroppen som gjorde att jag inte sov ordentligt under en period, mår jag mycket bra. Allting flyter på och det är inte så många veckor kvar av högsäsongen och då kommer allting att lugna ner sig. En sak som är bra med stressen på jobbet är jag gått ner ytterliggare 3 kilo. Sen om det är på ett bra sätt är en annan fråga, borta är kilona i alla fall.

Som jag skrev i förra inlägget har jag träffat en kärlek. Det går inte att beskriva hur fin den här människan är. Han gör mig glad, lycklig, avslappnad och glad. När jag är med honom känns allting bra och jag får energi att orka med vardagen. Mina lediga kvällar och dagar försöker jag spendera så mycket det går med honom och mina vänner, speciellt Linda nu när hon har semester.

Kärleken och jag träffades först på nätet, hade kontakt där ett tag och sedan ville han bjuda mig på öl. Vi gick till en av de mysigaste pubarna i stan och drack fin-öl. Jag kände mig inte det minsta nervös för att träffa honom och när vi väl sågs kändes allt helt naturligt. Timmarna rann iväg i samma takt som ölen. Sedan dess har jag trippat omkring på fluffiga moln känns det som. Jag är lycklig! Nästan barnsligt lycklig. För första gången känns det också som att jag verkligen vågar öppna mig själv och inte ha massa löjliga murar i vägen. Kanske var värt att träffa massa svin först om det var så att de ledde mig fram till Kärleken. Jag har alltså en pojkvän. Som sagt, jag är barnsligt lycklig.

Resan till Dublin var grymt trevlig. Väldigt mysig stad, god öl och oerhört hög luftfuktighet. Sistnämnda mindre trevligt dock. Drack en hel del Guiness. Inget vildare festande dock, var ju där med min familj. En sista kul grej att göra innan min bror åkte tillbaka till sitt liv i Sydney. Det var lite sorgligt att säga hej då, vet ju inte när det blir att vi ses nästa gång.

Nu ska jag få i mig lite lunch innan jobbet. Ska lägga upp lite bilder. So long...

Kommentarer
Postat av: Emlan

Hehehe, ja internet är inte ett dumt forum! =)

2007-07-24 @ 13:37:56
Postat av: Jen

Underbart att få läsa din fina blogg igen min kära!

2007-07-24 @ 21:10:51
Postat av: Emlan

Tjena baby! Såg vad du skrivit på min blogg, det är ingen hemlighet att vi ska på rolling stones, han fick biljetterna i födelsedagspresent! Men om vi kan hyra in oss i din lya den fredagen så hade det varit kanonbra, då kanske vi kan ta en öl eller två efter konserten? Du kan väl plinga mig i veckan? Jag jobbar till 16.30 sen är det fritt fram, har ju ingen koll på dina tider! Vill ju även höra allt om denna karl som har fått dig på fall! =) Kramar

Postat av: Emlan

Hallu igen,
3e augusti är det rullande stenar, alltså nästa fredag... pöss

2007-07-26 @ 12:11:53
Postat av: Jessica

Härligt med uppdatering! Chefer är svin pojkvänner är mys! Yeah!

2007-07-27 @ 07:52:50
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: janet

så kul att läsa at det går bra :)

2007-07-28 @ 14:15:11
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Lisa

Härligt att läsa att du har det gött iaf! Stress är alltid mindre kul, men inte alltid dåligt=)
Puss och kram Lisa!

2007-07-29 @ 10:10:57
URL: http://litelisa.spaces.live.com
Postat av: Bosslady

uppdatera!!!!

2007-07-30 @ 14:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback