Guten morgen

Ibland är det härligt att vakna relativt tidigt av sig själv på en lördag. Jag älskar att sova men trots allt, att vakna kl 9.30 på en lördag och vara pigg det är inte helt fel. Uppvaknandet kan ju ha en hel del med vad som föregående kväll hade att erbjuda, nämligen inte mycket alls. Men jag klagar inte. Det var självvalt. Skulle träffat honom igår på eftermiddagen men eftersom han var småkrasslig och även skulle filma ett band senare på kvällen bestämde vi oss för att ses idag istället. När planerna för kvällen igår blev ändrade ringde jag min pappa och han kom hit och hjälpte mig att sätta upp en gardin. Det blev helt sjukt fint. För er som inte vet, min lägenhet är riktigt mysig, bara för att skryta lite. Min bror ringde och hade varit på after-work men ville komma förbi och chilla. Visst sa jag och vips så var 2 av 3 möjliga familjemedlemmar (den fjärde befinner sig på en äckligt varm kontinent) hemma hos mig. Mycket trevligt. De gick vid kl 20 och sen var jag ensam framför tv:n en fredag. När hände det sist liksom?!
Insåg efter att slött ha tittat igenom TV-tidningen att det går verkligen ingenting speciellt intressant på TV på fredagar. Visserligen CSI och Criminal minds på kanal 5, men det är liksom inte något man inte sett förut. Slökollade på Legally Blonde med Reese Whiterspoone. Har inte sett den förut och har även lite svårt för Reese men efter att ha sett Walk the Line har jag insett att hon trots allt har vissa kvaliteter som skådis. Likaså i ovan nämnda film. Filmen var väl halvbra och lite smårolig men hon är faktiskit begåvad som skådis.
Gick och la mig strax efter kl 23 och läste i en bok jag köpt på bok-rean En riktig våldtäktsman av Katarina Wennstam. Mycket intressant och skrämmande! Alla ni som är intresserade av samhällsdokumentationer borde ta er en titt i den.
Och här är jag nu, utvilad och pigg inför en dag rätt fullspeckad. Ska gå upp på vinden och hämta ner en låda med  sommarkläder/skor och byta innehållet i den mot varma ylletröjor som känns rätt överflödiga nu. Hallå!! Det ska bli mellan 10-15 grader i helgen. Det du Åsa!!
Ska fortsätta plugga. Senare ska jag träffa honom, vet inte riktigt vad vi ska göra men det löser sig hihi. Slutligen ska jag hem till Johanna på födelsedagsfest med utgång. Tjohoo!!  Imorgon är jag utlovad våffeldag med Johanna som bakisgrej. Det är ju tydligen våffeldagen imorgon. Mmmmm.

Pöss

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vill höra hur det går med Honom?!? Detaljer tack!!

Postat av: Emlan

Två av tre möjliga familjemedlemmar? Är inte ni fem i din familj? Alltså två av fyra möjliga, eller har du tappat bort din mamma? Puss

2007-03-26 @ 03:42:25
Postat av: Åsa

Skönt med lite värme där nere. Jga var uppe på Skutan och försökte få lite sol mellan jacka, goggles och hjälm men molnen hade kommit på att det inte var arbetsdag så de höll sig framme. Tur att skidåkningen var bra.....bara alla jäkla brats kunde hålla sig borta....tjejfest till helgen, mend et blir ju aldrig som med dig och Hanna och ett jäkla röj tills du somnar :) hahaha.....puss

2007-03-26 @ 22:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback