Hur nojjig får man bli?

Jag hittade lite grejer på bokrean, eller böcker är väl snarare rätt ord.

* Vindens skugga -Safón
* Anna Karenina -Tolstoj
* Vegetarisk kokbok
* Svenska skrivregler
(jag vet astråkig bok men sjukt bra att ha)

Hittade alltså det jag sökte förutom Jamie Olivers bok men jag kom på att den sålde dem på en annan bokaffär än den jag var i. Jag får helt enkelt klara mig utan Jamie i köket och det har ju, än så länge, fungerat.

Anyways, igår hade jag en riktigt lång föreläsning och kände mig lagom mosig i huvudet när jag kom hem. Var hemma rätt sent så det blev middag och sen slappade jag i soffan framför min goda vän TELEVISIONEN. På onsdagara går det alltid film på svt1 vid kl 22 och glädjande nog håller filmerna i princip alltid hög kvalitet. Jag vet jag är filmnörd. Den som gick igår var i alla fall The gift med Kate Blanchett i huvudrollen. En thriller som gjorde att jag 10 min in i filmen var tvungen att springa och känna om dörren verkligen  var låst. Den var hur som helst ganska scary och om inte annat så skrämmer man alltid upp sig själv när man ser läskiga filmer själv. Efter filmen sprang jag in till badrummet och la mig på knä på golvet för att se efter att det inte fanns någon mystisk mördare under badkaret. Jag var även tvungen att dra undan duschdrapperiet för att säkra mig från eventuella mördare. Var inte så sugen på att råka ut för scenariot som utspelar sig i Hitchcooks Psycho. Eftersom jag skriver idag lever jag. Såhär i efterhand var det ju en väldig tur att jag nojjade mig. Det har ju verkligen inte hänt något. Men hade jag inte dubbelkollat badrummet, tittat på balkongen och känt på låset till dörren 78 ggr innan jag gick till sängs hade jag nog råkat ut för ond bråd död. Most likley.  Någon som känner igen sig??!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har också Svenska skrivregler i nån låda i nått förråd någonstans. Har varit väldigt användbar...öh...

2007-03-01 @ 22:05:13
Postat av: Jen

Tack för en underbart lyckad kväll igår.(2/3)
Mat vin och sällskap.
Tack ännu en gång gumman!

2007-03-03 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback