I did it...

Utan större problem traskade jag in på Kelly's och hittade genast bekanta ansikten. De flesta hade suttit där sen tentan, alltså runt kl 18. Jag var klar med tentan rätt tidigt så jag kom strax innan kl 20. Ölen på det stället är billig och efter ett par beställningar visste bartendern vad jag ville ha. Sånt gillar vi!!

Hur som helst var det en riktigt trevlig kväll. Eftersom timmarna gick droppade folk av. Till slut var det jag och tre killar kvar. Vi hade sjukt roligt. Satt och pratade massa skit om en massa konstiga ämnen. Väldigt kul! Up yours som säger att det inte finns studentliv i Göteborg! Iof om man bara ser studentliv som att folk super arslena av sig och springer runt i overaller, fine, det finns inte här. Men, det finns en skön samvaro som jag inte upplevde i Karlstad, där väldigt mycket av studentlivet handlade om att supa röven, arslet, häcken, baken, stjärten osv av sig! Det var i alla fall väldigt kul att träffa sina kursare utanför föreläsningssalen och det visade sig vara en skön blandning av folk! Fick reda på att en kille heter Harry. Är det inte världens bästa namn?! Haha.

Idag ska jag på ett litterärt symposium med en doktor i litt.vetenskap vid GU som jag hade som lärare i Karlstad. Seriöst den bästa föreläsare jag haft what so ever. Sen att han är het och jag och Malin fantiserade om att han skulle vara 10-15 år yngre. Men men....det är gratis och de bjuder på kaffe och bulle. Kan det bli bättre?!
Ikväll åker jag upp till Stenungsund till mamma och pappa. Min kära far har erbjudit mig grillmiddag. Säger man nej? Knappast. Linda är också uppe och hälsar på gamla godingar denna helgen så for old times sake ska hon, jag och Jennie gå ut i Stenungsund. Det har inte hänt på år. Eller gå ut är väl fel ord, gå till lokala puben för en öl. Ska bli skönt att komma upp till kusten och andas härlig havsluft. På söndag är det dop för mitt lilla kusinbarn Tuva. Har köpt astuffa bebiskläder med dödskallar på. Hon kommer rocka. Om inte annat kommer det synas vem som köpt vad till henne....

Nu ska jag sätta mig i solen på balkongen och dricka kaffe! Puss

Kommentarer
Postat av: Jen

Hoppas kaffet smaka gott på din ljuvlig balkong.
Ses i kväll!

2007-03-31 @ 14:01:10
Postat av: Emlan

Rock on little bäbis! =)

2007-04-01 @ 15:46:36
Postat av: Åsa

Jag vill också gå ut i Stenungsund var ju jäkligt skoj sist :)...Röjde som fan, lite sex på båten med äcklig brorsa i närheten....och gick hem tidigt på morgonen efter ett handlingsstopp på ICA eller Konusm eller vad det nu var...skoj iaf...du har väl inte förträngt det

2007-04-03 @ 21:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback