Jag hatar schlager. Fett asjävla mycket!

Läste Emlans blogg och jag fick lite rysningar. Det stämmer som hon säger, jorden ska inte röra på sig, oavsett om man befinner sig i Sverige eller Singapore. Så är det bara. Skönt att veta att inget hänt henne, men ändå, klart man blir lite worried.

Idag märks att Göteborg allt som oftast drabbas av inversion. Det är helt tjockt med dimma och luften är låg. Men det spelar ju egentligen inte mig någon roll idag, för Isabell ska vara duktig och läsa en massa böcker idag. Jättekul. Nja.

Lyssnar för tillfället på P3. De ställde frågan: "Vilken är den bästa schlagern genom tiderna?" Jag bara: Öhhhh.... Det kan omöjligt gå att formulera en sådan fråga. Helt enkelt finns det inte en enda schlagerlåt genom tiderna som hållt någon form av kvalitet. De flesta tillfrågade i intervjun svarade, lite sådär lätt fnissandes, "hihi, det måste ju vara Carolas fångad av en stormvind". Återigen tänker jag: Öhhhhh..... De här stackars förtappade människorna förknippar alltså Carola med kvalitet. Således kan de alltså formulera en mening innehållandes de två komponenterna. En annan fnittrig brud svarade "Åh, Carolas Invicible, jag fick rysningar när jag hörde den första gången". Jag åter, återigen: Öhhh.... Ge mig ett gevär så får jag skjuta dig din lilla förtappade jävla....ja jag behöver inte fortsätta den meningen. Kan inte någon kasta in en granat i radiohuset till den lilla redaktionen och den förbannade, säkerligen glitterprydda, lilla meningslösa skitreporter som föder tanken att fråga männiksor detta och sedan sända  ut det i etern. Jag blir upprörd. Var finns Al-Qaida när de verkligen behövs. Varför spränger dom grejer runt om i världen när de har haft världens chans att spränga och terrorisera sönder hela schlager jippot här i Sveriga. Hallå, snälla, kom hit! För jag vet att jag inte är den enda personen i Sverige som vill se Anna Book halal-slaktad och Orup skickad i exil till Sibirien på obestämd tid.

Ja, nu får det vara slut på dagens skitkastning och övergå till mina konstböcker.

Love.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är härmed utmanad. Gå in på min blogg och kolla vad det är som gäller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback