Äntligen

Ja denna månad var det på tiden att CSN och lön hälsar på. 90 kr minus på kontot sen i onsdags, så visst, idag var det tur. Tyvärr är CSN inte så generösa och givmilda denna gång. Varför får inte studenter bonusar? Tycks ju regna bonusar över alla tjänstemän, nåja, kanske inte regna men ni fattar...

Äntligen helg igen. Eller snart. Ska skriva klart min arikitekturanalys och sen är jag klar med plugg fram till jag börjar mitt nya program i höst. By the way, har jag berättat att jag hoppar av lärarprogrammet helt och hållet? Om inte så ska jag göra det, högaktningsfullt också.
Idag ska jag och Johanna åka och shoppa lite nya kläder, typ sommarlinnen och kanske ett par ballerinaskor. Vi ska ävan handla mat, har varit ebb i kylen en stund, ganska lång stund. Men det handlar ju om prioriteringar. Vad väljer man, köpa mat eller öl när man är ute?! Jag överlever ju på pasta och ris.
Ska jobba hela helgen, lördag 13-22, sen är det fest hos Karin i Vasastan. Söndag jobbar jag 14-18 och sen blir det nog lugna puckar.

Men det som är helgens stora grej är att min älskade efterlängtade söta vän Emelie  kommer hit idag och stannar till söndag. För allas information har jag inte träffat henne sen i julas och efter det har hon varit i Singapore med omnejd tills nu. Ikväll blir det nog mat, godis, vin och mysbyxor hemma hos mig. Känns som att vi har en del skvaller att ta igen.

Igår kväll var jag mamma, pappa och mina bröder ute och käkade mat. Mamma och pappa har varit ute och rest så vi firade mig lite i efterskott. Mycket trevlig kväll. Innan vi gick ut kom mamma och pappa hit. Vet ni vad min söta pappa hade köpt till mig i present?! EN RÖD KOBRA TELEFON!!! Jag höll på att dö när jag fick den. Vet ni hur svåra såna är att få tag i? Jag har velat ha en sån hur länge som helst och nu har jag en. Fick även en vit väska med röda prickar på av mamma och en välbehövlig mascara, en Lancome, hehe, hade jag aldrig haft råd att köpa själv. Visst är man barnslig men jag tror aldrig man kommer komma ifrån att det är kul att få och öppna paket?!

Nää, nu ska jag få skrivit klart den där förbaskade analysen. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Emlan

Sitter och laddar för fullt inför helgen! Ska bara välja ut vinet och ringa om en anställningsintervju...*ryys* Sen är det du och jag stumpan!! =)

2007-05-25 @ 11:42:26
Postat av: Åsa

Du har snäll mamma och pappa du....

2007-05-25 @ 19:46:31
Postat av: Emlan

Hello ljuvlig! Hoppas det gick strålande på jobbet idag!? Har varit hyperbakis idag och gjort något jättepinsamt som jag inte ens vågar skriva här! =) Tack för en kalaskul kväll ändå! Pössa

2007-05-27 @ 23:40:46
Postat av: jaanet

helt rätt att helt skippa lärarprogrammet.. jag fick brev hem om att jag var avregistrerad för några veckor sedan ;)

Postat av: Åsa

väldigt vad lite aktivitet det var här då....inte har väl du skaffat ett liv utanför bloggen?? *förtvivlad* Berätta, uppdatera, fabulera om så behövs...ja vill ha nått skoj att läsa...

2007-05-29 @ 20:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback