Den senaste tiden

Ja jag vet att jag har varit urdålig på att blogga den senaste tiden. Snälla fråga mig inte heller vad jag höll på med i mitt fylleinlägg. Varför skriver man inlägg på fyllan för? Humor ändå.

Den senaste tiden har bestått av mycket jobb, skola och öldrickande. Bra kombinationer tycker jag. Trivs urbra på mitt jobb. Det kommer bli mycket jobb i sommar och då känns det bra att ha ett jobb som jag trivs med. Lönen är inte den bästa men å andra sidan har jag hellre ett lågbetalt jobb som jag trivs med och tycker är kul, än tvärtom. Alla har vi väl gått igenom dosen av pissiga sommarjobb? Never again.

Min födelsedagsfest var kul. De flesta blev rätt packade och all mat och cheesecake (ja det blev cheesecake) jag hade gjort tog slut, rätt fort till och med. Jag börjar bli orolig att folk förväntar sig saker av mig nu, när alla vet att jag är så himla bra på att baka och laga mat. Illa. Får börja göra äcklig mat istället kanske. Dagen efter skulle jag jobba och jag får väl säga att jag var rätt seg när jag gick upp och det var inte allt för fräscht i min lägenhet. Städade så gott det  gick. Jobbade, kom hem och somnade som en sten.
Jobbade även i fredags och gick ut med Linda och drack öl, blev dock väldigt lugnt för båda var sega. I lördags jobbade jag till 22 och sen gick jag och en klasskompis ut för att röja lite. Det märktes dock att det var helgen innan löning så det var inte så mycket drag på Sticky som det burkar men vi hade kul ändå.
Söndagen var nog den absolut skönaste dagen. Jag jobbade inte och umgicks hela dagen med må-bra-människor. Jag och Linda träffades vid Järntorget och sedan traskade vi runt i Linné, njöt av det vackra vädret och det mysiga området. Jag och Linda enades om att Linné måste vara det mysigaste och vackraste området i hela stan, tillsammans med Majorna då. Vi gick till en lite halvsunking pizzeria och åt pizza som vi varit sugna på sen i lördags när vi satt och hängde på min balkong och grannarna åt pizza och drack cola.
Efter rundturen i Linné gick vi genom Haga och filosoferade och insåg att där ska vi bo, eventually..... Styrde sedan kosan mot ett Condeco där vi beställde islatte och smoothies. Gick sedan till slänten vid Storan och låg i solen och hade det grymt bra! Efter ett tag åkte vi hem till Linda och gick till parken som finns vid hennes hus och tog med oss dricka, filt och bulle och låg i solen till kl 19 kanske. Det är så mysigt vid hennes park för den ligger på en höjd så man ser hela stan typ. Härligt!
När jag kom hem så upptog jag och ytterliggare en må-bra-människa vår söndagsmys tradition som legat lite på is senaste veckorna. Åt popcorn, kollade på tv och tjötade till kl 01.30!!!! Var lagom trött när jag skulle gå upp igår. Gäsp!

Fick tillbaka min senaste tenta (även sista för terminen) som jag hade klarat. Nu har jag bara ett arbete kvar som ska vara inlämnat på onsdag 30/5 sen är jag klar för terminen! Wunderschön!

Nu ska jag fila lite på arbetet, en arkitekturanalys.
Lägger upp lite bilder från de senaste dagarna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback