Jag blir rädd på riktigt

Tycker att det är bra att SVT2 sänder diverse politiska debatter och årsmöten/patristämmor på dagtid för då har jag en chans att lyssna på det i bakgrunden när jag pluggar. Oavsett vilket parti det är tycker jag att det är intressant att höra.
Anyways, just nu visar SVT2 Sverige demokraternas årsmöte. Jag sitter här som förstenad och vet inte riktigt vad jag ska göra, säga eller skriva. Vad är detta för parti som växer sig allt större? Och den viktigaste frågan, vad är det för människor som röstar på dem?
De skyller i princip allt på "massinvandringen". De säger att några positiva effekter med invandringen är att vi fått pizza och falafel till Sverige men i övrigt är det farligt. Massinvandringen leder tydligen till att den svenska identiteten har ruckats och hånas. Snälla, hur mycket i vår egen svenska kultur är egentligen svenskt?! Knappt något.
Det värsta är att detta parti blir större och större och jag vill aldrig vara med om att detta äckliga parti kommer in i Riksdagen vid nästa riksdagsval. De pratar aldrig heller i klarspråk, kan de inte bara säga att de vill införa ett tredje rike och helt enkelt inte gillar "svartingar" för det är ju det som alltihopa handlar om. Puckon från landsbygden som inte vet ett skit. Avsky!!

Hur ska vi göra för att stoppa dem?!

Kommentarer
Postat av: Mattlan

Det är rädda människor som inte gillar förändringar. Vet inte faktiskt. Tyvärr verar det som om du faktisk kommer få vara med om att de kommer in i riksdagen :( jag med.

Postat av: Åsa

Vadå puckon från landsbygden...anar fördomar Isabell :)

2007-05-23 @ 21:49:21
Postat av: Isa

Fördomar och fördomar men det bor mindre invandrare på landsbygde och därav mer oförståelse för invandrare och mer rasism.

2007-05-23 @ 21:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback