Heja Kjell!

Har ni hört eller läst om den sköna snubben Kjell Fundin? Ni vet han som ska resa genom hela Sverige, eller i alla fall mellan Haparanda och Ystad, på sin åkergräsklippare. Han är 59 år dessutom. Det är kanske när man är pensionär man kan göra såna grejer, som att ta en tur med åkergräsklipparen. För några dagar sedan var han i Göteborg. Såg ett inslag på lokalnyheterna med Kjelle. Han fick frågan "Skulle du kunna tänka dig att göra det igen?" Ett kort och konsist svar från Kjelle följde: "Nä"
Intervjun tog slut rätt fort. Det verkade inte som att han hade speciellt kul heller. Fast å andra sidan hade tydligen folk i små byar uppe i norr välkomnat honom och dukat upp mat och dryck. Låter ju ganska mysigt. Hur som helst tycker jag att Kjelle är cool.
Det känns som att Kjelle gör en Forrest Gump. Ni vet, bara gör det som faller en för. Tänk om folk kunde göra lite mer så över lag, vad många roliga reportage det skulle bli i tidningarna då.
image151

Har tenta igen nästa fredag. Det är bara att inse att det aldrig tar slut. Kursen jag läser just nu är dessutom väldigt krävande. Bara att bita ihop.
Ikväll ska jag och älskling mfl åka och bada i ett äventyrsbad. Det har jag nog inte gjort sen jag var liten. Får hoppas att älskling inte känner sig sjuk bara. Behöver ett avbrott från alla rapporter och artiklar jag plöjer igenom.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Jen

Hoppas du får det barnsligt kul på äventyrsbadet! Glöm inte badtofflor, badmössa och slippflopp för eventuella vårtor. *flin*
Lördag blir kanon, ses då!
over and out.

2007-11-07 @ 18:04:07
Postat av: Emlan

Go Kjell go!!!

Postat av: Annarki

Jag är ledsen att behöva säga detta, men jag har hört att Kjelle fuskade. Några ungdomar tycks ha sett hans traktor på ett släp efter en bil. Suspekt. Kjelle kanske inte är så cool som han vill verka...

2007-11-10 @ 10:23:33
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback