Jag hade glömt av...

...hur bra Coldplay är! Fy skäms på mig. Det var ett bra tag sen jag dammade av de skivorna i bokhyllan och även ett bra tag sen jag lyssnade på dem i i-tunes. Jag inser nu att jag har saknat dem, mycket! Det var ett kärt återseende. Sitter just nu och lyssnar igenom låt efter låt och bara myser. Åh, de är så bra!
Kommer ihåg att jag fick en skiva med Coldplay pollacken Michal som bodde med mig, Jessica och Hanna mitt första halvår i K-town. Som sagt, har suttit framför datorn som paralyserad och lyssnat och sjungit för mig själv i säkert en timme nu. Bra uppladdning för tentan imorgon, mjao? Finns det egentligen någon bra uppladdning för en tenta, det går ju som det går i alla fall. Min devis är att det jag inte kan idag, kvällen innan tentan, kan jag inte heller imorgon när jag sitter och skriver imorgon. Tror i alla fall att min Coldplay uppladdning kommer göra susen.

Längtar efter helgen! Det har varit en intensiv vecka med plugg tidig morgon till sen kväll.
Efter tentan imorgon åker jag ut till Majorna för att möta upp mamma och pappa och min släkt för att gå på begravning. Det är alltid sådär med begravningar. Visst, livet har sin gång, är man 90 år kanske man inte har så mycket mer att begära av livet. Men trots det blir närstående berörda och ledsna när personen ifråga inte orkar leva längre. Har inte varit på begravning sen min farmor gick bort i december 2005. Mamma ville ha med mig som stöd och jag känner även själv att det kommer kännas skönt, om man nu kan uttrycka det så, att ta farväl av den generationen av släkten.
Efter allt som jag ska göra imorgon väntar en lugn och skön helg med min underbara älskling. Vi har bestämt att vi ska ha en ordentlig sovmorgon på lördag och sen får vi se vad vi känner för att göra. Eventuellt blir det bowling på lördag. Någon som är sugen på att följa med?!

Nu ska jag lyssna och nynna på Coldplay en liten stund till innan det är dags för sängen. Wish me luck for tomorrow!
Puss

Kommentarer
Postat av: Emlan

Hur dags ska ni bowla? Jag ska ju med mamsen och maria på Footloose 15.30...

2007-11-15 @ 21:51:00
Postat av: Jessica

Åååh, Michal!! Fasiken vad den grabben e saknad i mitt mumin-hjärta!!

Postat av: J

Uppdatering av blogg tack!
Ha de så sköj på kalaset i kväll..

2007-11-21 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback