Ångest...

Återigen var den alltför väl bekanta tentaångesten här igen.
Har jag läst på rätt grejer, har jag rätt böcker, kan jag någonting om detta överhuvudtaget, är jag inne på fel spår, har jag läst tillräckligt mycket??? Frågorna och ångesten frodas inne i mitt huvud just nu. Hela lägenheten känns som att den är täck av äcklig fet rökig tentaångest. 
Jag sitter och drar i mitt nyfärgade håret och längtar efter rödvin. Jag vill sitta och dricka rödvin och bli full i Pattie Smith's sällskap. Nynna och gunga med till musiken och tömma glad efter glas. Nej, istället blir det kaffe, te, vatten och juice som slinker ner i strupen, dock till Pattie's toner men blandas tillsammans med böcker och artiklar om Biblioteks- och informationsvetenskap.
Jag vill ha rödvin. Jag vill ha tentan avklarad. Jag är osugen på att plugga. Studentens ständiga dilemma.

Imorgon kommer i alla fall CSN och lön. Orka ha ångest när man behöver fokusera på att läsa, läsa, läsa, läsa, läsa.

Fortsätt rösta i omröstningen längre ner!!!

Kommentarer
Postat av: Cleve

ja "Cleven" är mig upp i dagen. kan man ha den på CV?? vad är de du tenta av nu? jag är också inne i tentaköret. börjar bli riktigt trött på de och det är länge kvar innan tenta-p är över.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback