Måndag igen

Visst är det måndag igen, det har även blivit oktober och det regnar. Allt är som vanligt. Jag tycker faktiskt väldigt mycket om oktober. Man kan med gott samvete klä sig i varma, sköna kläder i mörka färger. Inte behöver man springa omkring i färgglada sommarlinnen längre. Inte för att jag klär mig färgglatt bara för att det är sommar heller, aja min ni fattar grejen. Det är mysigt att dricka morgon teet framför morgon-TV:n när regnet piskar på fönstret. Vi får väl se hur kul jag tycker det är om en månad, men nu njuter jag i alla fall.

Helgen som gick var en riktigt bra helg igen. Fredagen spenderades med att skämma bort mig och min älskling. Vi köpte god mat, godis och drack öl framför en film. Vi var båda trötta efter veckan som gått och somnade rätt tidigt, i alla fall älskling gjorde det.
Vi vaknade upp på lördagsmorgonen och hade en mysmorgon med frukost och film och mys. Sen gick vi i lite affärer och kollade in lite roliga grejer. Köpte dock bara ett diadem och stay-ups. Planen var inte att gå klädd i enbart det.
Åkte hem till mig. Käkade, sov och drack kaffe tills jag insåg att jag var tvungen att börja göra mig iordning. Jag och Linda skulle till Kontiki för King O' club. Vi var lätt snyggast i stan. Bilder kommer. Min nya klänning är helt underbar. Go 50's go!
Kvällen var riktitgt kul och lagom många öl intogs tills jag kände för att åka hem. Det var även spelning med bandet Buckshots som svängde ordentligt. Helt underbart, längesedan jag såg en spelning nu.
Åkte hem till älskling och gosade lite med hunden innan jag kröp ner hos älskling som sov som en gris.
Lyckligtsvis nog var jag inte bakis när jag vaknade. Åkte hem till mig med ambitionen att börja skriva på min hemtenta som ska vara inlämnad på fredag men det gick inte så bra, det gick riktigt apdåligt om jag ska vara ärlig. Spenderade dagen halft apatisk med att kolla på repriser på TV och hinka kaffe. Insåg till mitt förtret att jag blev lite bakis, det visade sig mest genom att jag var väldigt trött och seg.
Gick på bio med älskling på kvällen. Såg på Farväl Bafana, en riktigt bra film om Nelson Mandelas livsöde och fängelsevistelse. Jag och älskling försökte få med lite folk på bio men tydligen ville eller kunde inte några av våra vänner. Ibland undrar man vart spontaniteten tagit vägen? Måste man ha planerat i flera veckor för att gå på bio?! Vi hade i alla fall en skön söndag och när vi kom ut från bion spöregnade det. Nej förresten, någon stod och hällde vatten rakt ner på oss människor.

Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker till London. På fredagkväll bär det av! Om jag har resfeber? Svar ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback