Radiotjänst

Den mest störande instansen som finns i Sverige?! Jag har några månader varit duktig och betalat min tv-licens men när den ena fakturan efter den andra dimper ner på 499 kr känner jag att min plånbok säger nej. Hur ska det finnas möjlighet att jag som student ska ha råd att betala det?
Därför ringde jag nyss till Radiotjänst och samtalet utspelade sig som följande:

-Jag: Hej! Jag vill avanmäla mitt TV innehav för min TV har gått sönder och jag har inte råd att betala reparation för den och därför kan jag inte heller betala TV-licensen.
-Kvinna: Jaha. Är TV:n kvar hemma hos dig?
-Jag: Ja, men den fungerar ju inte så jag kan inte använda den, dessutom står den på vinden.
- Kvinna: Jaha. Men jag kan inte göra en avanmälan förrän din TV är ute ur ditt hus.
-Jag: Men jag kan bära ut den nu....
- Kvinna: Nej. Återkom när du gjort dig av med den.

Hur dum är jag som säger som jag gör? Grejen är den att jag gärna skulle betala TV-licens om den inte vore så satans dyr! I min faktura från Radiotjänst står det, "för 1996 kr per år får du en oberoende tv och radio utan reklamavbrott....." Jaha. Men tänk vad de 1996 kr kan vara avgörande för min ekonomi?
Man känner sig så maktlös. Hela tiden ska man betala massa avgifter hit och dit.
Nu ska jag fortsätta skriva på min hemtenta och imorgon ringer jag och säger att jag BURIT ut TV:n från min lägenhet, den är på tippen. Up yours Radiotjänst!

Kommentarer
Postat av: Annarki

utan reklamavbrott? för 1996 kr per år? wow, "det är ju som hittat!"
de hade razzia här för ett tag sedan också. undrar om snubben i diskret klädsel (skinnhatt och för stor mockajacka - hade inte vågat öppna för honom även om han inte var pejlare) fick ut mycket provisionspengar på oss stenrika studenter? jag blir så trött...

Postat av: jaanet

hahahhaa "måste bära ut den" .. shit.. aah de e verkligen föör dyrt!

2007-10-03 @ 13:27:43
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vill också avanmäla min TV! Men jag vågar inte, haha ;)Jag ä skiträdd för gubben som i skinnhatt som Anna pratar om, han ser verkligen ut som någon som går runt med sniglar i fickorna så han han lägga dom på ögonen på folk.
Såg värsta fina bakisbilderna på dig nyss förresten, haha det var skoj :)
Och jag tro att det finns kärlek på gatorna i gbg med, Daniel hittade en hjärtpotatis där till exempel, haha.

2007-10-03 @ 14:36:01
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback