Vardag igen...

Helgerna går alltid så fort. Oftast gör de det för att man verkligen njuter av att vara ledig och har kul. De senaste helgerna, efter att vi kom hem från London har jag inte gjort speciellt mycket. Det beror nog på att jag varit väldigt trött. Inser att det tar på krafterna att pendla mer än vad jag trodde att det skulle göra. Men det är bara att bita ihop. Det faktum att jag inte är schemalagd mellan den 15 december och 11 januari gör det ju värt att gå upp tidigt på morgonen och åka iväg resten av hösten. Schemat blir tuffare från och med 29e oktober. Då ska jag vara i skolan mellan 9-16 i princip fyra till fem dagar i veckan. Lägg till två timmars pendling på det varje dag så har vi Isabells sociala liv....aja. Som sagt, det blir en skön ledighet under december.

Helgen som gick var väldigt skön. Fredagen ville jag umgås med folk men ingen kunder så jag åkte hem till Mattias och kollade på Tv på hans stora Tv. Sen kom han hem och var lite full och söt. Somnade som en stock efter att ha sett en hel kväll med bara deckarserier, CSI NY, Criminal Minds och Cold case. Mellan CSI och Criminal minds hann jag med en halvtimme av filmen Min bäste väns bröllop på ettan. Criminal Minds är faktiskt en riktigt bra serie. Under natten väcktes vi inte av någon galen kärring. Förra helgen väcktes vi av en galen kärring som stod ute på gatan och slog med ett rör på staket samtidigt som hon skrek. Lite läskigt. Dagen efter såg vi att hon hade förstört rabatterna. Det händer farliga grejer i Partille....hehe.
Lördagen började lugnt i soffan med frukost och Michael Moores senaste, Sicko. Sen blev det fönstershopping, både jag och älskling är luspanka. Hittade såklart grejer jag ville ha, men nej då, det får vänta.  Fast en flaska vin hade vi råd med. =)
Gick hem och lagade till en suverän lasange. Sen såg jag Rattatouille. Efter det blev det en lååång promenad.
Sen kom det hem lite polare till oss och vi såg på film, käkade massa chips (ångest!!) och drack vin. Kände mig som en zombie med vin i hjärnan och magen full av chips. Men det var en kul kväll i alla fall. Trots chips ångesten. Är det bara jag som har svårt att sluta äta chips när man väl börjat? Jävla chips, vem kom på idén med att det är gott egentligen.
Söndagen började lugnt den med. Åkte och hälsade på Mattias föräldrar en snabbis. Mmm...donuts and coffeeeee. Sen åkte vi på en roadtrip och kollade läget lite. Det var kul.
Well, min blogg har blivit lite mer av en dagbok om vad jag gör. Kul att läsa kanske, eller så är det inte det vad vet jag. Nu ska jag i alla fall försöka läsa heeela långa dagen. Tenta på fredag.



1. Min pojkvän lämnar små söta spår efter sig i min lgh, bland annat en tandborste i badrummet. Me like
2. Pigg och glad på väg till föreläsning (not)
3. Mitt kusinbarn blir bara sötare och sötare
4. Jag och mamma var barnvakter förra veckan och det såg ut som hon trivdes med det

Kommentarer
Postat av: Filibabba

söta bilder =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback