Helgen...

Som väntat blev 50-års festen mest som sådana tillställningar brukar bli. Först väldigt stelt och sedan blir alla onyktra. Hur som helst lyckades jag hamna vid ett bord där det var trevliga människor, bland annat min mormor. Satt några personer i min ålder vid bordet med och de var riktigt trevliga. Såklart serverades det massa alkohol. Ni vet hur det är, bag-in-box. Vem kom på det egentligen? Det ena glaset efter det andra slank ner. Helt plötsligt är Isabell salongsberusad. Lagom pinsamt faktiskt. Min släkt är inte som alla andra, visserligen vet jag inte hur andra släkter är, men jag vet ju hur min är. Många av de människorna som var på festen var kul att prata med i ungefär 2 minuter, sedan tog samtalsämnena slut. Så är det även med personerna i min ålder som var på festen, med några undantag. Vad brydde sig Isabell om det efter x-antal vinglas? Har sällan varit med om att människor bara stirrar på en och går under ett samtal. Jag var inte sååå onykter att jag inte vet vad jag pratade om, jag försökte få människor att släppa loss lite och tjöta som man säger på min dialekt. På det hela taget var det en trevlig kväll, kul att dels se mamma och pappa men även äldre släktingar ha kul tillsammans. Min fasters man spelade luftgitarr och gjorde diverse rock n' roll moves, vi snackar om en gubbe på nästan 63 år!

Söndagen spenderades hemma i Stenungsund. Vaknade super tidigt. Väldigt irriterande. Gick upp och gjorde te och såg på pappas gigantiska tv. Den är bisarrt stor. Haha.
Åkte sedan och hälsade på min kusin och hans familj. Jag satt i deras soffa med barn, katt och hund brevid mig. Jag tror att jag var populär där. Vem smälter inte för en liten kattunge, eller en supergosig hund, eller Tuva snart 1 år eller hennes storebror Max på 4 år?! Det var i alla fall en väldigt mysig eftermiddag.
Kvällen spenderades ensam halvsovandes framför TV:n. Min älskling är nämligen sjuk, eller var det igår i alla fall. Ville så gärna träffa honom men avböjer gärna en förkylning. Han mår bättre idag i alla fall så jag åker hem till honom efter jobbet sen. Då ska det pussas!

Slänger upp lite bilder. Dels på min outfit i lördags, utsikten från lokalen där festen var och bilder på Tuva aka sötast i Sverige och bild på min söta mamma och lilla Tuva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina fotografier du har lagt upp!

2007-09-17 @ 21:23:52
Postat av: Emlan

Salongsberusad? What? Antingen är man väl Jeltzinfull eller så är man det inte... Vad är det där för mellanläge? Skäms på dig! *fniss*

2007-09-19 @ 14:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback