Nytt nytt nytt

Har inte hunnit uppdatera min blogg om min nya skola och utbildning.
Jag började i förra måndagen. Dessvärre bestod den dagen av umgänge med kårfjantar. Det som var mest intressant var att kårfjantarna i Borås är än mer nördiga än vad de var i Karlstad. Blev ganska missnöjd med första dagen, trodde vi skulle ha programinformation men icke! Träffade dock en hel del nya ansikten som även de pendlar från Göteborg. Väldigt trevliga tjejer.
Tisdagen däremot var givande. Träffade programansvariga, prefekter och blivande föreläsare. Fick mer insyn i vad det egentligen innebär att arbeta med bibliotek- och informationsvetenskap. På det hela taget känns det som en klockren utbildning för mig.
Som det alltid är i början är det mycket nytt. Nya ansikten, nya tider, nytt universitet (i detta fall högskola). Det känns i alla fall väldigt bra.

Annars blev inte firandet av Mattias födelsedag riktigt som vi hade tänkt, men ändå väldigt mysigt. Han blev i alla fall väldigt glad för boken Flanimals av Rick Garvais (om det nu stavas så...)

Jag ska faktiskt iväg på en jobbintervju för Greenpeace idag. Får återkomma om hur det gick och om jag fick jobbet. Håll tummarna.

More updates to come....tjipp!

Kommentarer
Postat av: Jen

Grattis till ditt nya arbete, love!

2007-09-04 @ 18:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback