Klagosång

Igår hade jag en dipp. Först hade jag och Johanna en kul sväng på Allum, shoppingcenter utanför Gbg. Hade en ledig dag igår, som satt ihop med min sjukdom så nu har jag inte varit på jobbet på en veckan. Ska dock dit idag. Idag är den sista sena kvällen jag jobbar, till 21:15. Har en kväll kvar att jobba men då slutar jag kl 20.

Hur som helst. Blev helt deppig när jag kom hem från shoppingen. Blev så deppig så jag fick tårar i ögonen. Var tvungen att gå ut på promenad. Att gå, gråta lite och tänka är ingen dum kombination. Vad kände jag mig då deppig för?
-Jo, det faktum att sommaren är över och att jag i princip inte varit hemifrån, förutom på jobbet. Visst har vi haft mysiga kvällar och lediga dagar när jag nu inte jobbat. Däremot har jag knappt hunnit träffa kompisar, har inte varit full på hela sommaren, inte hunnit ta kvällsdopp, lata dagar på stranden har varit få. Jag har alltså i princip jobbat varenda dag känns det som. Känns som att jag gnäller men det känns jobbigt. Visst, jag behöver jobba för jag behöver pengarna tills vi ska till Australien i april. Men jag hade önskat att vi hade kunnat åka iväg på en lite sväng uppåt kusten, bott på ett mysigt bed & breakfast, hade viljat åka på festival, vad hände med planerna att åka till Köpenhamn med Linda och Johanna...?

Jag vet att jag inte är ensam om att känna såhär. De flesta unga människor som pluggar har det såhär varje sommar, förutom de med cashflow från sina föräldrar som kan lyxa runt. Varför finns det ingen "lag" om att alla som studerar på högre nivå på helfart borde ha två veckor ledigt innan terminstart? Två veckor hade varit underbart, jag hade likaväl kunnat nöja mig med en vecka. Det är väl bara att konstatera att det inte är mycket med studentlivet som inte innebär ångest.

Men hur som helst, jag har det jävligt bra. Jag älskar min älskling, vårt hem, vårt liv tillsammans. Mina vänner som finns där även om man inte hinner ses så ofta. Så egentligen har jag inte så mycket att klaga över.
Men ärligt talat, jag började jobba heltid 12 maj, samtidigt som jag fortfarande gick i skolan, och jobbar heltid fram till 29e augusti!!

Fy fan vad jag ska vara ledig när vi åker till Australien!

Kommentarer
Postat av: Emlan

Stumpan! Inte vara ledsen, men alla har dippar ibland så det är tillåtet antar jag... Önskar jag kunde ge dig en kram och en fet check på 100 000 så du slapp jobba o plugga samtidigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback