Alla fjärtars dag...

...med dem orden väckte jag min snarkande pojkvän kl 5,30 i morse. Vi skrattade hejdlöst båda två och låg kvar i sängen lite längre, men bara lite. Alla fjärtars dag. Är det inte bättre än det traditionella namnet? Jag kommer härmed alltid att kalla denna dag för detta. Mycket nöjd med mitt nya ord, speciellt med tanke på att jag kom på det kl 5,30 imorse. Hutlöst tidigt!

Sitter på jobbet och har väldigt lite att göra. Har 50 minuter kvar att jobba så det är rätt lugnt. En fråga bara, vad hade man gjort om man inte hade haft internet att underhålla sig med?!

Det har varit underbart väder idag. Livet blir mycket lättare när solen skiner och till och med värmer. Jag är glad att jag inte bor i Norrland.

Anyways. På måndag är det tenta igen. Igen. Förstår inte hur man kan klämma in en tenta varannan vecka under 15 poäng. När ska man hinna plugga till tentan när vi dessutom har föreläsningar fyra gånger i veckan. Det är väl inte så mycket att göra åt det förutom att helt enkelt göra tentorna. Kul är det ju inte. Känns bra att ha mitt jobb att koppla bort pluggandet med.

Nu ska jag jobba på i 40 minuter till och sen åka hem till mig där min fina pojkvän väntar. Eller antagligen sover han som en gris. Bara vetskapen om att han ligger där hemma är fantastisk.
Hörde en bra sak på P3 idag. En tjej pratade om kriser och att tar man sig ur kriser blir allting väldigt mycket bättre. Så är det i vårt fall. Även om perioden under jul var mycket, mycket jobbig så var det värt att må dåligt med tanke på hur det har utvecklat sig mellan oss efteråt. Min han gör mig otroligt lycklig!

By the way!! St. Patrick's day har blivit något av en tradition att fira ihop med Hanna. Förra året firades den i ett ösregningt Göteborg och i år firas den i ett förhoppningsvis något mindre regningt Stockholm! Jag har alltså köpt och betalat biljetter till Stockholm. 15-18 mars spenderas i vackra Stockholm med vackra Hanna! Längtar.

Fjärt på er på alla fjärtars dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback