Helgen snart över

Imorgon är det måndag igen vilket innebär väckarklocka och stiga upp ur sängen innan det blivit ljust. Bara att bita i det sura äpplet och börja veckan. Det brukar ju alltid bli bättre när veckan väl startat. Det får man intala sig i alla fall.
Har haft en väldigt skön helg. Var ute efter min tenta i fredags med en gammal kompis från Karlstad, det var ett kärt återseende.
Gårdagen började med träning tillsammans med Johanna och fortsatte med fika i ungefär två timmar med samma tjej. Hur mysigt som helst. Solen sken till och med (att det blåste orkan är ju skit sak samma). Min träningsvärk från föregående träningspass är borta och det gick bra att träna igår igen, även om vissa övningar kändes. Ikväll blir det avslappnande yoga.

Tillbringade resten av lördagen med min sötnos. Vi låg i soffan i princip hela kvällen. Delade på några öl och tittade på TV och film och pratade om allt möjligt som är viktigt och oviktigt. Det finns inga ord för hur mycket jag tycker om den där människan, min pojkvän. Han är bäst helt enkelt. Vovven var med även han. Största delen av kvällen låg han och sussade i min fåtölj. Lyfte lite på ena örat då och då för att vara uppdaterad på vad som hände. Igår innan vi somnade låg vi och småpratade om saker vi vill göra tillsammans. Jag slogs av en otroligt häftig känsla av att vi har hela framtiden på oss att göra saker tillsammans. En helt fantastisk känsla att tänka när min sötnos somnade och jag låg och tittade på honom några minuter innan jag också somnade som en liten gris.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att vara ledig. Var ute med sötnosen och Vovven på promenad en stund. När de hade åkt la jag mig i soffan och var ledig. Somnade i två timmar. Kände att jag ville göra något mer idag så det blir ett pass yoga.

Mitt i allt så tänker jag på männiksor i min närhet som har det jobbigt just nu, det gör ont i mig att se att ni har det svårt.

Tycker ni också att måndagar är jobbiga?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack :) Och det låter helt underbart med din han och framtidsplanerna!

Postat av: jaanet

guud va underbart de låter.. och ja.. det är jobbigt när människor runtom har det svårt :-/ men! nu blir det ljusare tiden och jag ska göra världen frisk har ja bestämt!

2008-02-03 @ 21:28:13
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Emlan

Maria fick en flicka strax efter midnatt 4/2! =)

2008-02-04 @ 08:18:39
URL: http://pemlans.blogg.se
Postat av: ..J..

För varje dag som går blir det ljusare på morgonen och ljuset håller i fram på eftermiddagen.
Allt går åt rätt håll.
Bättre kan det inte bli! Vi ses till helgen ISA.

2008-02-06 @ 15:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback