Mellow...

Fan. Varför tar alltid pengarna slut? Jag lever inte ett extravagant liv direkt. Jag är ingen brud som springer efter Ebba von Sydows patetiska råd att köpa det eller det bara för att det är dyrt. Nej. Men trots det är mitt konto inte fett nu, inte alls. Jag har råd att gå till Willy's och handla mat idag men sen är det finito för resten av denna månaden.
Ärligt talat, det är ett stort stressmoment att ha ångest över hur pengarna ska räcka fram till den 25e. Det finns ingen möjlighet.
Ärligt talat, politikerna och alla nötter som bestämmer allting borde ge sig, höj för helvete studimedlet.Hela det där systemet är ganska sjukt egentligen. Vilken student har inte ångest över ekonomin? Räcker det inte med att ha ångest över alla tentor och annat som ska göras. Tänk, 1000 kr mer i månaden och jag hade inte klagat. Aldrig, never.
Igår var jag och Linda på spelning. Det var skoj. Vi skulle sett alla fyra banden men vi pallade bara med 2,5 spelningar. Det var skoj att dricka öl och kolla på live musik.

Nu ska jag plugga sen traska till Willy's och handla ekonomiskt. Bajs.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: jaanet

jag älskar willys.. eller.. jag älskar iofs alla mataffärer. Det har kommit på senare år, att jag kan gå omkring och lixom "shoppa" på mataffärer.. i timmar hahaha det skulle ju som sagt vara ännu roligare om vi fick liiite mer pengar ;-)

Postat av: åsa

vi studenter är verkligen inte prioriterade. och så undrar dom varför så få väljer att studera vidare ;)

2008-02-13 @ 18:53:19
URL: http://smultronkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback