God kväll...

Sitter här i min 39 kvm stora (lilla?!) lägenhet och sjunger falskt och högt med till Weeping Willows. Det är bara att inse att min starkaste sida inte är att försöka härma Magnus Carlssons höga toner. Men skam den som ger sig. Fast det kanske är lika bra att inse att jag aldrig kommer lyckas sjunga Broken promise land på ett sådant berörande sätt. Fuck that shit!

Anyways. Jag har haft en helt vit helg. Inte en droppe alkohol har intagits. Däremot har jag ätit chips. Men! Jag ska börja träna när jag får pengar den 25e och kan köpa träningskort igen. Dags att bestiga spinncykeln igen. Hm, det där lite perverst faktiskt.

Veckan som gick var väldigt arbetsam. Hade omtenta i onsdags och utöver det har jag slitit med ett grupparbete som vi lämnade in i fredags. Vi var sju personer i gruppen men det hela slutade med att jag och en annan tjej i gruppen gjorde allt arbet, då menar jag verkligen allt! Har jag någonsin nämnt att jag ogillar grupparbeten? Nu vet ni det i alla fall. Jag fattar ärligt talat inte meningen med att göra grupparbeten i tid och otid. Visst är det bra träning för framtida yrkesliv men usch vad jobbigt det är när man hamnar i en grupp med ointresserade och handlingsförlamade människor. Resultate är i alla fall jag och den andra tjejen grymt nöjda med. Vi tror till och med att vi kan sätta ett VG på arbetet. Känns som att vi skulle kunna radera fem namn på arbetet dock. Känns väldigt otacksamt att de ska få glida på ett bananskal medans vi två slitit häcken av oss. Hur som helst är det klart i alla fall och jag tror att övriga i gruppen hatar mig nu. Körde med min bossiga Isafisa-stil. Hade jag och den andra tejen inte gjort det hade det aldrig blivit något arbete.

Igår var mamma och pappa här från förmiddag till seeen eftermiddag. Vi renoverade mitt kök. Oj! Det är så snyggt så det finns inte. Det var jättekul att hjälpa till med allt arbete. Fick skruvat lite skruvar och hjälpt pappa med lite tekniska lösningar. Jag är inte så dum! Resultatet är i alla fall ur-bra! Ska slänga upp bilder imorgon tänkte jag. Igår kväll var Sötnosen här. Vi lagade mat i mitt nya kök, kollade på film och hade det allmänt mysigt. Båda tycker det känns väldigt bra nu. Vi tar det lugnt och i vår takt. Det är faktiskt skönt att ta det lugnt och verkligen hinna längta. Längta efter allt som har med oss att göra. Det känns väldigt bra!

Idag har jag fyndat massa grejer på REA! Mysbyxor, de skönaste ever, ett sjukt snyggt duschdraperi med en 50-tals pinuppa på och mascara. Jag och Annelie funderade på mascaran. Den hade kostat 110 kr men var nu nersänkt till 29 kr. Vi diskuterade huruvida det måste vara något fel på den eller inte. Det slutade med att vi slog till på varsin. Det känns inte som att man kan bli så lurad av 29 kr, snarare överraskad. Hur som helst älskar jag rea. Jag får alltid en duktighetskänsla när jag handlar på rea. Någon mer som får det?

Den här veckan som kommer innebär lite ledighet för min del. Ska till skolan på onsdag och fredag. Däremellan är jag verkligen ledig. Ska unna mig sovmorgnar, läsa skönlitteratur, motion, bad och verkligen tänka på mig själv och varva ner. Känner att jag behöver det!

Hade tänkt lägga upp bilder men den funktionen vill inte fungera just nu! Gaah. Bilder kommer imorgon.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback