Grå, gråare, gråast

Okej, det händer inte speciellt mycket kul grejer under januari. Allting känns som projekt. Att gå ut känns som ett projekt för man måste pälsa på sig tio ton kläder och försöka att inte blåsa eller regna bort när man väl kommer ut. Att hålla sig vaken är även det ett projekt just nu. Konstant trötthet! Tycker inte om att vara trött. Vill ha energi att göra saker. Antar att det bara är att acceptera att januari inte är den mest händelserika och roliga månaden på året. Fast å andra sidan är det snart över med januari-eländet!

En sak jag funderat mycket över senaste tiden är att nästan allt jag gör sker digitalt. Exempelvis mitt nya jobb. Där sker tidrapporteringen via nätet. Visst, jättesmidigt osv. MEN! Deras sida för tidrapporteringen är väldigt komplicerad. Satt och drog mitt hår över att sidan inte fungerade som den skulle. Är ingen motståndare till teknik alls utan tycker bara att ibland vore det så skönt att skriva upp sina tider på ett papper och skicka in till kontoret med post. Fast å andra sidan förstår jag varför de vill ha det digitalt.

Längtar till helgen nu. Kommer hända massa skoj som jag inte kan avslöja på bloggen än. Bilder och uppdateringar kommer senare. Lovar. Ska även köpa en ny soffa för otroliga 1300 kr! Eller ny och ny, begagnad från blocket men jag har varit och sett på den och den är superfräsch.

För övrigt pirrar det i kroppen när jag tänker på att jag ska åka till Australien! För er som inte vet så bor min äldsta bror i Sydney med sin australiensiska flickvän. Jag planerar en resa dit i nästa december. Hoppas på att kunna vara borta i alla fall under fyra veckor. Vet att det är långt till december, eh ja typ ett år, men drömma och längta måste jag göra. Börjar väl bli dags att kolla upp biljett priser och hålla koll på hur priserna stiger/sjunker fram tills jag bokar.



1. Bill och Bull (Bror Björn och Bror Örjan i Dublin)
2. Timon och Pumba?! Haha. Fortfarande i Dublin i somras
3. Jag och Örjan, han som jag ska hälsa på i Sydney
4. Lika som bär? Pappa och Örjan på postoffice i Dublin
5. Örjan och Baffen aka Martin på min födelsedagsfest i maj

Förresten, klockan är 16.34 och det är inte mörkt än!

Kommentarer
Postat av: J

Dina före detta diskhandskar, läckert!

2008-01-24 @ 21:10:22
Postat av: Anna

Ååh jag vill med åka! Packa med mig i resväskan, jag är inte så stor ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback