Vad hände?

Jag köpte en tidning igår, vilket kanske händer 2 ggr per år, max. Valet föll på tidningen Amelia. Ville mest ha något lättsmält att läsa i värmen liksom. (Hmm, chokladtidning kanske hade varit ett alternativ?? haha grymt dåkigt skämt!).
Anyways, när jag kommer hem och öppnar tidningen ramlar det ut fyra stycken bindor. Ah, tack tänkte jag. Gratis är gott. När jag senare ligger i solen och pressar och kommit en bit in i tidningen ramlar det ut en ny tidning från tidningen. Håll i er, "Gula sidorna -bröllopsguide i Göteborg". Det är sant. Jag höll på att dö. Jag ska inte gifta mig, absolut inte än i alla fall. Men när jag väl gifter mig behöver jag nog inte en Gula Sidorna. Där fanns allt möjligt som kan tänkas vara viktigt inför den stora dagen. My god. Jag tycker inte om bröllopshysteri. Har svårt för hysterier över lag. Förutom den lilla incidenten med Gula sidorna som åkte in i återvinningen var tidningen bra. Trots att Perelli var på framsidan.

Det hände en annan kul grej igår. Eller smärtsam. Pojkarna (Mattias och Putte) var iväg och utövade klättring utomhus. Jag var hemma. Hade bestämt mig för att jag ville köpa blommor och inreda vår balkong igår. Sagt och gjort. I en hetta som jag inte kan beskriva tog jag mig med spårvagn och buss till Blomsterlandet. Jag älskar växter, blommor, grässtrån, krukor, ja allt som har med växter att göra. Himmelriket för mig. Gick runt och frossade i kitschigt färgade blommor och köpte krukor och jord. När jag hade betalat allt insåg jag att "Fan, jag åker ju buss!". Bara jordpåsen vägde 12 kg. Vet ni hur otymplig en blomlåda är att bära. Vet ni hur otympligt tre kassar med blommor är att bära? Vet ni hur otympligt det är att bära en blomlåda med hänganordning, 12 kg jord, tre kassar med blommor, en ljuslykta och en pinne som jag skulle sätta i en av växterna så den kunde växa på den? Samt att gå 10 min, åka buss och byta till spårvagn, gå från vagnen hem och upp för tre trappor i 30 gradig hetta? Om ni någon gång undrar så vet jag.
Men oj vad fint det blev. Och oj vilka härliga blåmärken och rivsår jag har på armarna idag. Fast det gör ingenting. Skam den som ger sig. Någon i min familj sa att envishet ligger i släkten. Det vet jag intenting om.

Snart ska vi åka till Aspen i Lerum och klättra. Jag tippar på att jag mest kommer ligga i solen, bada och läsa Gula Sidornas bröllopsspecial. ;)

Puss på er!



1. Titta, tidningen existerar. Jag hittar inte på.
2. Såhär fint hade vi det förra helgen. Jag badade.
3. Västkusten is the shit.
4. Älsklingen
5. Barnslig? Oh no...
6. På Blomsterlandet igår....
7. Titta vad fint det blev!
8. Mysigaste myshörnan....

Kommentarer
Postat av: Anonym

En kaffe på din gröna sköna balkong en sommarkväll vore mysigt.
Fina bilder, tjejen:)

2008-06-01 @ 16:46:44
Postat av: Isa

Vem skrev förra kommentaren? =)

Postat av: Annarki

oj, va fina vaxter pa balkongen! :)

2008-06-05 @ 14:33:12
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback