Brats- de vi älskar att hata...

På mitt jobb har man en hel del tid till att slösurfa. Nu jag tagit mig igenom de vanliga sidorna och har av någon underlig anledning hamnat in på stureplan.se
Vad fasen gör jag innen på den sidan? Ja just det, jag skulle läsa Katrin Schulmans (riktigt tråkiga) blogg. Eftersom bloggen var riktigt tråkig att läsa började jag surfa runt på sidan. Herregud vad den där sidan står för allting jag ogillar. Ärligt talat känner jag mig äcklad över att surfa runt där inne. Allting känns så glassigt.
Jag gillar inte glassigt. Jag gillar inte glassiga grabb-grabbar i glassigt uppknäppta skjortor. Jag gillar inte glassiga klubbar och restauranger. Jag gillar inte glassiga burdar i glassiga partytoppar (ryyys...vem vill ha en guldig partytopp att skoja till det med när man går ut?!) som lagt ner glassiga pengar hos glassiga plastikkirurger och tandläkare. Jag gillar inte glassiga drinkar i glassiga barer med glassig personal. Jag gillar inte glassiga klubbesökare som posar glassigt framför glassiga vimmelfotografer.
Jag känner att allt förakt kokar inombords. Men jag skäms inte. Lika mycket som jag ser ner på dem och skrattar åt dem där glassiga människorna ser de ner på mig och tänker att jag är en syndens kvinna med röda läppar och svart hår och tatueringar. 
Men ärligt talat, finns det något roligare än att skratta åt en brat? Åh, hur ser de egentligen ut. För att inte tala om deras namn. Gyllenkrantz, Af Trolle, von Javadunuihelvetevill...... Det är humor.
Ett säkert ställe att hitta en brat i Göteborg är på NK såklart. På NK finns ett espressohouse-café som alltid är fullt med glassiga personer som handlar inne på det glassiga varuhuset. En brat syns också på långt håll. En stooor glassig pälskrage på en glassig jacka gärna kombinerat med ljusa glassiga jeans och ett glassigt brunbränt ansikte. Nu sitter de säkert hemma i sin glassiga våning och dricker glassiga drinkar för att sedan gå på ett glassigt uteställe för att supa sig redlösa och spy på den glassiga klubbens dass. Glassigt.
Braten gör sorti på Mc Donald's alternativt Burger King genom att ha ett glassigt matkrig med glassiga hamburgare som de glassigt kastar på den hårt arbetande personalen. Glassigt!

Åh vad jag älskar att hata!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja usch ja, jag håller med, glassiga saker är ganska avskyvärda! Till och med glass tycker jag ;P Glassig glass i alla fall! Fram för mer sunk på ett skönt sunkigt ställe med en sunkig öl i ena näven och en sunkig grabb i den andra.. eller... haha grabben och ölen kan få vara ganska fräscha, bara nte glassiga ;P

Postat av: Aiila

jag jobbar på stureplan. och jag kan inet annat än att hålla med dig.... men helt ärligt är det lite faschinerande ;)

2008-03-04 @ 13:49:26
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: Emlan

Tack så mycket att du lämnade depositionen för mig! Now its no turning back! =)

Föresten när blir dom stora nyheterna offentliga? Ringer dig i veckan, need to know all details! =)

2008-03-05 @ 08:11:59
URL: http://pemlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback