Det går hårt åt...

Just nu är det strykande åtgång på koppar, porslin och glas i mitt hem. Förra veckan slog jag sönder en av mina favoritkoppar. Det var fyra st stooora blå koppar som jag fick av min kära vän Annelie när jag skulle flytta till Karlstad. Jag blev ledsen på riktigt. Det är så schysst att h fyra st av samma sort. Men nu är det bara tre. Förra året när jag fyllde år fick jag fyra st dödskalleglas av mina brorsors kompisar. Nu finns det bara två kvar. Diskade precis efter frukosten och vips, så har jag bara två kvar. Köpte för ett halvår sedan fyra st grymt snygga svarta glas på indiska, hur många tror ni jag har kvar?! -Just det, tre.
När jag flyttade in i min lägenhet för drygt ett år sedan köpte jag ett helt nytt sett med porslin, de är grymt snygga och jag glädjs verkligen åt deras snygghet varje dag. Vad gjorde jag häromdagen? Jo, en av tallrikarna gick i golvet. Alltså, av fyra finns nu bara tre kvar. Jag var tvungen att rusa till Lagerhaus och se om de fanns kvar. De gjorde det. Men hallå, är det någon förbannelse som vilar över mig och fyrtal? Ska jag aldrig kunna behålla ett helt set?
Har från en kompis håll fått en liten dryg kommentar om att jag bara köper billiga koppar, glas, bestick, porslin osv. Ja men hallå? Varför tror ni jag gör det?! Vem vill dricka juice i kristallglas anyways? Jag skulle vara döskraj hela tiden.

Förresten, West coast riot, kan inte bli annat än bra!!
http://westcoastriot.se/


Nu ska jag dricka kaffe på balkongen, sen iväg på eftermiddagsföreläsning.


Mår ni bra kära läsare?!


Kommentarer
Postat av: Emlan

Köp sex av varje så har du lite att ta av så att säga...=)

Jag köper alltid tolv, då har man så man klarar sig! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback